• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kábur - ännu ett nytt svenskt klockmärke

Är Káburs logga lagom stor?

  • För stor

    Röster: 58 61.1%
  • För liten

    Röster: 16 16.8%
  • Perfekt storlek

    Röster: 3 3.2%
  • Bara på den svarta

    Röster: 18 18.9%

  • Totala väljare
    95

MånsT

Rolex
Är där någonting på den svarta tavlan? Eller är det bara en svart cirkel man sätter på handleden? Kanske för att kunna skilja åt höger och vänster? o_O
 

Laurentius

Cartier
Någon mer än jag som aldrig hört talas om det mystiska djuret Kabul? Det känns väldigt krystat och klockan tänker jag fan inte ens kommentera!
 

pjmb

Cartier
Mkt märkligt, men skulle jag vara tvungen att välja någon så blir det väl svarta, kommer se ut som en trasig eller urladdad smartwatch =)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
När ska detta sluta? Fan alltså.

För övrigt var logotypen fruktansvärd. :hungover: o_O

Och detta med "inspirerad av *insert random svenskt landskap* känns ju lagom överanvänt nu.....
 

pjmb

Cartier
Såg att den kostade 1295:-, kommer säkert gå ut en del till massan som tycker dom köpt en "svensk" klocka...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Denna var faktiskt 100% ointressant för mig :)
Minn en klocka jag såg en gång som följde med gratis när man lämnade in filmrullar i påse för framkallning,
"Extra film" stod det på urtavlan, den här är fulare.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Se där! Nu lärde jag mig något nytt i alla fall. Jag hade inte en aning om att det fanns ett engelskt ord för "Skånsk" (Scanian).

Tex -"Some Scanian people really have bad taste when choosing a (cheap) Chinese watch for their strange named Scanian watch brand with a stupidly made up story backing it up"

Edit: Om det är några pretantiösa ungdomar bakom märket ber jag om ursäkt och ger dem rådet att göra om sin läxa.
 
Senast ändrad:

Platinum

Cartier
Gillar inte. Känns som ännu ett märke som bara köper skitklockor från Kina och sätter dera namn på för att antingen tjäna pengar eller leka entreprenörer.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
-Va ? Har ni inte hört talas om mig ???
image.jpg
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Känns inte som ett alternativ till någon annan klocka. Tillverkaren kan inte ha lagt många timmar på designen.
Dw-stuk med armyreckensnitt var hemskt!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad fan?! Om man nu blir inspirerad av något så vackert som det skånska landskapet borde det vara omöjligt att skapa något sådär fult. Herre. Gud.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Bortsett från den enorma loggan så skiljer sig inte modellen nämnvärt från liknande Ur&Penn-modeller. Herregud.
 

pederr

Cartier
Jag väljer och vara positiv så här på fettisdagen - kul med ett nytt klockmärke. Nu kanske någon som annars inte skulle ha haft en klocka just köper denna.
 
Topp