• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

McFly

Cartier
2-Faktor
Jag orkar inte leta upp den tydligaste bilde, men det är supertydligt om man har tittat på några såna där i sina dagar.

Allmänt uppfuckade smådetaljer som det brukar med fake. :) Men visst, det är ju inte billigaste kopian i Phuket.
Jag håller med, små subtila skitsaker. Typsnittet på bezeln bland annat. Man ser det om man själv ägt liknande modeller tycker jag. Sålde väl till och med en 14060M till dig @vaniljglass?
 
Senast ändrad:

Kugghjul

Panerai
Jag håller med, små subtila skitsaker. Typsnittet på bezeln bland annat. Man ser det om man själv ägt liknande modeller tycker jag. Sålde väl till och med en 14060M till dig @vaniljglass?
Jag kan som rätt kvalificerat WIS säga att jag har noll koll på vintagemodeller, och att det var en fejk var inte uppenbart av det där halvsuddiga filtrerade kortet. Om jag skulle få se ett bättre kort kanske jag skulle kunna avslöja det, om klockan ser sunkig ut. Speciellt om de t.ex. typsatt Rolex ordmärke slarvigt.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
bathina_stor20.jpg

Aje Philipson, till höger, har varit b055 i många år uppenbarligen.... Heuer Monaco 70-tal
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Jag kan som rätt kvalificerat WIS säga att jag har noll koll på vintagemodeller, och att det var en fejk var inte uppenbart av det där halvsuddiga filtrerade kortet. Om jag skulle få se ett bättre kort kanske jag skulle kunna avslöja det, om klockan ser sunkig ut. Speciellt om de t.ex. typsatt Rolex ordmärke slarvigt.
Absolut, håller med om att det inte är uppenbart
Sjöö Sandström Chronolink skulle jag gissa :)
I second that motion
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Upplys gärna en oupplyst, för den ser rätt Rollig ut för mig.
Nu har jag inte ens inspekterat en riktig, men vid en bildjämförelse är det uppenbart att siffrorna på vridringen är rackiga. Kolla tex "40" där 4 och 0 sitter samman på hans klocka, så ser det inte ut på en äkta. Jag tycker också passningen på ändlänkarna verkar kass. Det verkar också föreställa en keramisk sub, men vridringens yta är helt hackig/repig. Det är nog bara lackad aluminium.

Han kanske inte fattar att den är fejk? Det är så korkat att flasha något man vet är en dålig kopia, med närbilder dessutom.
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Upplys gärna en oupplyst, för den ser rätt Rollig ut för mig.
Nu har jag inte ens inspekterat en riktig, men vid en bildjämförelse är det uppenbart att siffrorna på vridringen är rackiga. Kolla tex "40" där 4 och 0 sitter samman på hans klocka, så ser det inte ut på en äkta. Jag tycker också passningen på ändlänkarna verkar kass. Det verkar också föreställa en keramisk sub, men vridringens yta är helt hackig/repig. Det är nog bara lackad aluminium.

Han kanske inte fattar att den är fejk? Det är så korkat att flasha något man vet är en dålig kopia, med närbilder dessutom.
Han är säkerligen medveten om att den är fejk, men förmodligen såpass okunnig att han tror att det inte går att se. Tycker bezeln ser märklig ut och att indexmarkeringarna ser ut att vara ocentrerad vid b.la klockan 3. Men den största tellen för mig är att loggan alltså "Rolex" ser ut att vara i fel font, för avlång och platt. vad säger @vaniljglass ? Som uppmärksammade detta från första början.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Han är säkerligen medveten om att den är fejk, men förmodligen såpass okunnig att han tror att det inte går att se. Tycker bezeln ser märklig ut och att indexmarkeringarna ser ut att vara ocentrerad vid b.la klockan 3. Men den största tellen för mig är att loggan alltså "Rolex" ser ut att vara i fel font, för avlång och platt. vad säger @vaniljglass ? Som först uppmärksammade detta från första början
Jag säger återigen att den är fake. :)
 
Topp