• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sant, men det förtäljer ju inte historien so far.
Hur som helst, i ett försök att komma tillbaka till topic: här ser vi den ovetande fakeposörens flickväns expojkväns bror (inte alls invecklat) Med en kulört outfit och en trevlig Datejust, gissar ref 116200?
IMG_5738.PNG
image-jpg.96630

Datejust II? Tycker den ser rätt stor ut.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan vi föra diskussionen i tråden med viss värdighet? Det är ovärdigt att helt i onödan uttrycka sig med missaktning mot exempelvis Alex Schulman i vad jag kan anta är inte annat än uttryck för avundsjuka eller dylikt. Skärpning nu.
 

Kugghjul

Panerai
Sant, men det förtäljer ju inte historien so far.
Hur som helst, i ett försök att komma tillbaka till topic: här ser vi den ovetande fakeposörens flickväns expojkväns bror (inte alls invecklat) Med en kulört outfit och en trevlig Datejust, gissar ref 116200?
IMG_5738.PNG
Jag hatar personer, speciellt vuxna, som inte fattar att man skall hålla fötterna borta från stolar och bänkar.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan vi föra diskussionen i tråden med viss värdighet? Det är ovärdigt att helt i onödan uttrycka sig med missaktning mot exempelvis Alex Schulman i vad jag kan anta är inte annat än uttryck för avundsjuka eller dylikt. Skärpning nu.
Eller humor. Skillnaden är hårfin.
Tycker dock att linjen definitivt kan dras vid helt okända personers expojkvänner för den här tråden. Känns rimligt.
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Kan vi föra diskussionen i tråden med viss värdighet? Det är ovärdigt att helt i onödan uttrycka sig med missaktning mot exempelvis Alex Schulman i vad jag kan anta är inte annat än uttryck för avundsjuka eller dylikt. Skärpning nu.
Antar att du menar mig? Min kommentar var inte på något sätt en diss mot Alex Schulman. Tvärt om, älskar podden han gör med Sigge Eklund. Det var bara ett försök att få tråden på rätt spår igen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Antar att du menar mig? Min kommentar var inte på något sätt en diss mot Alex Schulman. Tvärt om, älskar podden han gör med Sigge Eklund. Det var bara ett försök att få tråden på rätt spår igen.
Nejdå, riktades inte mot någon särskild. Har slött följt tråden och varje gång jag kikat har det handlat om nedlåtande kommentarer om olika personer.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nejdå, riktades inte mot någon särskild. Har slött följt tråden och varje gång jag kikat har det handlat om nedlåtande kommentarer om olika personer.
Då får du kanske följa aningen noggrannare. Det är nästan bara Calle S (med anhang) som fått lite skeptiska kommentarer. I övrigt brukar det bara vara bild på kändis plus identifikation av klocka.

(Hetsjakten på Sandhras ex håller jag med om var lite smaklös)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Då får du kanske följa aningen noggrannare. Det är nästan bara Calle S (med anhang) som fått lite skeptiska kommentarer. I övrigt brukar det bara vara bild på kändis plus identifikation av klocka.

(Hetsjakten på Sandhras ex håller jag med om var lite smaklös)
Var det inte Anita Schulmans nya kille?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Efter att ha läst den här krönikan (http://www.expressen.se/kronikorer/calle-schulman/det-ar-sa-har-klassamhallet-ser-ut/) så kan vi konstatera att han antingen prioriterar klockor före boende eller att inte äger klockorna som han visar upp på Instagram. Ett tredje alternativ kan vara att krönikan inte är sanningsenlig.
Gissar att han inte äger klockorna, i och med att de sitter knas och att han visar upp dem.

Är det bara jag eller vilar det något tragiskt över hans sätt att visa upp allt han "har"; stekiga klockor, snygg tjej och flashiga resor? För mig är det ett tydligt fall av "jag skilde mig men kolla så bra det går ändå".
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Efter att ha läst den här krönikan (http://www.expressen.se/kronikorer/calle-schulman/det-ar-sa-har-klassamhallet-ser-ut/) så kan vi konstatera att han antingen prioriterar klockor före boende eller att inte äger klockorna som han visar upp på Instagram. Ett tredje alternativ kan vara att krönikan inte är sanningsenlig.

Läste den artikeln i morse. Både han och brorsan har varit väldigt öppna med att de inte riktigt kan handskas med kosing. Tokiga prioriteringar och klen koll gör att de impulsköper på bekostnad av sparande. Men visst är det en smula obekvämt när den typen av artikel skrivs av någon som har en månadslön som är att betrakta som oerhört hög.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha läst den här krönikan (http://www.expressen.se/kronikorer/calle-schulman/det-ar-sa-har-klassamhallet-ser-ut/) så kan vi konstatera att han antingen prioriterar klockor före boende eller att inte äger klockorna som han visar upp på Instagram. Ett tredje alternativ kan vara att krönikan inte är sanningsenlig.
Ett fjärde alternativ är att han kanske äger en dyr klocka och flippat runt en del. Ett par hundratusen gör ingen jätteskillnad på boende för 7-8miljoner.
 
Topp