• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Kson

Patek
2-Faktor
AndyAnd skrev:
Optimisten skrev:
Ricrob skrev:
Daniel verkar också ha en kronograf:
Prins+Daniel+3.jpg


Någon som kan spotta den?

Speedmaster?
Tycker med det ser ut som speedmaster
 

Optimisten

Cartier
Re: Sv: Kända svenskars klockor

MKRGG skrev:
Ser inte kronan väldigt kort och annorlunda ut?

Det är ju en prinskrona och ingen kungakrona, that's why :)[/quote]

Finns ju tom en Rolex Prince.

I övrigt tror jag Omega är ett smart val av Daniel. Rolex kan sticka i ögonen på folk som vill att kungafamiljen skall vara "vanlig". Att han då har en Omega som är "dyrare" (nästan) än en Rolex är ett smart val - precis som att kungafamiljen till viss del åker Lexus för många inte fattar hur dyra de är.
 

Optimisten

Cartier
Singular skrev:
Optimisten skrev:
Singular skrev:
Jo, vanlig kronograf. Klockan på den nedre bilden är ingen årskalender och inte enormt dyr.

Det står väl MON och JAN på klockan, är inte det årskalender?


Nej. Trippelkalender. Årskalendern innebär att klockan inte behöver justering mer än en gång per år (liksom att en evighetskalender justeras en gång per...evighet). Det finns årskalendrar även utan månadsvisning (ex Omega).

Ditt sista påstående stämmer, men min def verkar vara ganska spridd också:

A timepiece with an annual calendar displays the hour, day, date and month, with the first of the month automatically adjusted following months of 30 or 31 days


http://en.wikipedia.org/wiki/Annual_calendar

&

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GA3to8abcE4[/video]
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Optimisten skrev:
Singular skrev:
Optimisten skrev:
Det står väl MON och JAN på klockan, är inte det årskalender?


Nej. Trippelkalender. Årskalendern innebär att klockan inte behöver justering mer än en gång per år (liksom att en evighetskalender justeras en gång per...evighet). Det finns årskalendrar även utan månadsvisning (ex Omega).

Ditt sista påstående stämmer, men min def verkar vara ganska spridd också:

A timepiece with an annual calendar displays the hour, day, date and month, with the first of the month automatically adjusted following months of 30 or 31 days


http://en.wikipedia.org/wiki/Annual_calendar

&

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GA3to8abcE4[/video]

Nja, det är just självjusteringen som gör årskalendern. Utan den - en vanlig kalenderklocka.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Steve Angello verkar ha en hel del klockor.

AP Grand Prix
4kSK7Hj.jpg


AP Survivor
YxMhsDI.jpg


Rolex GMTc II
QC9BRNv.jpg


AP ROO: rose gold
jvJ7l42.jpg


Äldre GMT II (pepsi)
vy9rV7l.jpg


AP Safari
OioIsrD.jpg


AP ROO, diamond bezel
UItCeyr.jpg


AP?
FXZODEw.jpg


Och som ja sa, detta har inte jag knåpat ihop, jag fann det på flashback.
Steve har även flera godingar utöver dessa.
 

Isodor

Audemars
Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?

Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Zenith skrev:
Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?

Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!
Stora och dyra i rå design, vad mer behövs? Sedan finns det väl ingen som pekar på att stil och monetära tillgångar hör ihop?
 

MERL

Omega
Zenith skrev:
Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?

Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!

Lite OT men...

Biebs kör Rollar.. ;)

Justin-Bieber-Two-Watches-gold-rolex.jpg



Justin+Bieber+from+London+(8).jpg
 

Barda

Cartier
MERL skrev:
Zenith skrev:
Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?

Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!

Biebs kör Rollar.. ;)

Justin-Bieber-Two-Watches-gold-rolex.jpg



Justin+Bieber+from+London+(8).jpg
Det där borde vara olagligt i fler än 3 stater...
 
U

urinvånaren

Guest
Zed skrev:
Förresten, är det någon som lagt märke till GW:s Datejust på jubilee? Han bär den riktigt löst och drämmer den i bordet hela tiden i programmet Veckans Brott. :D

Nu trycker jag på gilla knappen!
 
Topp