• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

ErikGBG

Audemars
Yngwie malmsteen, Sveriges kanske enda rockstjäna värd namnet har ju en hög rollar. Bla en YG daytona på jubilee =)

A2702099.jpg

A2702102.jpg
 

AndyK

Cartier
oscaroscar skrev:
Zed skrev:
Det är något kusligt och osmakligt över dessa AP-bärare. Kan inte riktigt sätta fingret på´t. :lol:
Håller med, om du nu inte var ironisk :D Känns som deras enda krav vart <ge mig en stor, dyr, välkänd klocka - skiter i resten>
Borde de inte springa runt med Rolex i så fall? AP är inte speciellt känt bland "vanligt" folk.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
AndyK skrev:
oscaroscar skrev:
Zed skrev:
Det är något kusligt och osmakligt över dessa AP-bärare. Kan inte riktigt sätta fingret på´t. :lol:
Håller med, om du nu inte var ironisk :D Känns som deras enda krav vart <ge mig en stor, dyr, välkänd klocka - skiter i resten>
Borde de inte springa runt med Rolex i så fall? AP är inte speciellt känt bland "vanligt" folk.


Tror dessvärre att denna kategori bärare ser Rolex som något gubbigt. :mrgreen:
 

AndyK

Cartier
Det är mycket möjligt. Jag kan nog hålla med dem till viss del, om nu det är skälet.

*tar betäckning*
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
AndyK skrev:
Det är mycket möjligt. Jag kan nog hålla med dem till viss del, om nu det är skälet.

*tar betäckning*

A Rolex is not for everyone. :cool:

Undrar var Calle köpte sin 14060M och vad han betalade... :mrgreen:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har kanske varit på tapeten tidigare, men här kommer bilder från dagens Expressen på Carolina Gynning och vad som ser ut att vara en helgulds-Daytona.
6areqyve.jpg

4enaqa3a.jpg


Jag gillar såväl helguld som Rolex, Restylan och silikonbubbor. Heja Gynning :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tim berg, även känd som Avicii har en Rolex Daytona guld/stål med diamant urtavla.


Sen har vi de tre grabbarna från Swedish House Mafia..

Steve Angello som har en AP ROO Survivor på bilden, och en rejäl samling med AP's.
Axwell som har en Daytona.
Sebastian Ingrosso som verkar köra en DSSD på Zulu.
 

Bilagor

  • avicii daytona.jpg
    avicii daytona.jpg
    63.3 KB · Visningar: 3,863
  • shm.jpg
    shm.jpg
    67.6 KB · Visningar: 1,474

Hmmmm

Omega
Daytonan ser väl representerad ur.

Såg från en intervju med Stenbeckdokumentären på SvT att han verkade ha Rolex. Någon som vet modellen på Jans Rolexar?
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Kända svenskars klockor

Sammantaget ser det ut som att Daytona är den ultimata klockan för tjejer. :) :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
snoozarn skrev:
Tim berg, även känd som Avicii har en Rolex Daytona guld/stål med diamant urtavla.


Sen har vi de tre grabbarna från Swedish House Mafia..

Steve Angello som har en AP ROO Survivor på bilden, och en rejäl samling med AP's.
Axwell som har en Daytona.
Sebastian Ingrosso som verkar köra en DSSD på Zulu.

Axwell är dessutom Daytona fan/samlare och har flertalet.....inklusive en del vintage och inte bara nytt skräp....
 
Topp