• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Norra

Panerai
Inte direkt en chevaleresk accessoar, parfymklocka?
IMG_4122.PNG
IMG_4121.PNG
Skulle faktiskt kunna var en Longines Conquest Chrono med keramiska inlägg, faktiskt.. men ej säker.

http://www.ewatchtime.com/im/longines/longines-conquest-chronograph-automatic-41mm-ceramic-0.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har några synpunkter på det här jag med så tänkte fråga.
För det första, vad menar du exakt med punkt 1? Alla bilder är ju vanliga klockbilder utan bakgrund (transparent/vit bakgrund)? Varför måste dessa klockor då skickas till en fotograf? Det är ju bara att ta tillverkarens bilder? Dessutom är (endast) en av bilderna till och med vattenmärkt med "WF"?

Sedan så är det ändå lite komiskt när någon så inbiten som du är (har egentligen ingen större koll på dig men du verkar ha en del fina) ändå kan rekommendera vad som i dessa kretsar kan anses vara mer eller mindre "skit". Det känns som att du har potential att faktiskt få folk att öppna ögonen för denna fantastiska hobby/livsstil men så rekommenderar du Gant/DW etc när dessa helt kunde ha skippats. Speciellt när det faktiskt står "Kings klockexpert listar sina favoritklockor under 10 000 kronor."

Att det är ditt jobb och att det är en helt annan målgrupp är förståligt men det kan nog gå att göra bättre. För att inte låta helt nedlåtande tycker jag att det var kul att du lyfte fram smartklockor som ett alternativ till en klassisk klocka.
Oj, ska han behöva försvara sitt yrke och utbilda dig i hur det fungerar i hans bransch samtidigt? Förutom upphovsrätt till bilder är det knappt några bilder som används för web som håller tryckkvalié. Det är att föredra att plåta sina egna bilder.
 

plexan

Cartier
IMG_2862.JPG
Lite nyfiken på vad Jesper Börjesson hade för klocka på nyhetsmorgon i morse? Tavlan såg blå ut, 38,5 aqua terra kanske?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
IMG_2862.JPG
Lite nyfiken på vad Jesper Börjesson hade för klocka på nyhetsmorgon i morse? Tavlan såg blå ut, 38,5 aqua terra kanske?

Är iaf Rolex-spänne på hans nya klocka som han förkunnade att han var mycket nöjd med. Spännet såg vintage ut. Skulle gissa på DJ eller möjligen Explorer.

Känns dessutom som att det stämmer in som ett nästa steg efter tidigare hipster-guldare.
 

plexan

Cartier
Jag minns inte vad Steffo heter här...eller tänkte du messa Jesper i egen hög person ? ;)
Ja jag har messat han igår, men inget svar än :(
Är iaf Rolex-spänne på hans nya klocka som han förkunnade att han var mycket nöjd med. Spännet såg vintage ut. Skulle gissa på DJ eller möjligen Explorer.

Känns dessutom som att det stämmer in som ett nästa steg efter tidigare hipster-guldare.
Ja en DJ kan det nog vara
Klockan syns hyfsat bra 5:24 min in i detta klipp
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3681552
 
Topp