• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känner att det är dax för en Panerai !

Anfield

Panerai
Nu när jag efter många år med endast Rolex brutit trenden och skaffat en Omega.
Känner jag verkligen längtan efter en Panerai. har inte haft någon sedan jag sålde min Pam 111 för massa år sedan !

Den jag nu fastnat för efter lite surfing på nätet är PAM422.

Nu vill jag veta vad ni Panerai fantaster tycker om just denna klocka ?
Kan typ inget om Panerai men mitt liv känns inte riktigt komplett nu när jag kommit på Panerai tankar ......

Ha det bäst
 
Senast ändrad:

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker att PAM422 är ett fullständigt eminent val! 422:an är egentligen som 372, fast med subsekund (vilket jag föredrar). Den är förvisso aningen tjockare och tyngre än 372:an (beroende på safirglas och PR-indikator på baksidan), men ack så härlig!
372 anses ju vara en oerhört lyckad modell då den på ett utmärkt sätt lyckas sammanfatta mycket av Panerais DNA i en nutida modell.

Edit: Har för mig att man gått/går över till safir på 372:an också..
Alltid roligare med bilder förresten:
PAM.jpg
 
Senast ändrad:

Anfield

Panerai
Tycker att PAM422 är ett fullständigt eminent val! 422:an är egentligt 372, fast med subsekund (vilket jag föredrar). Den är förvisso aningen tjockare och tyngre än 372:an (beroende på safirglas och PR-indikator på baksidan), men ack så härlig!
372 anses ju vara en oerhört lyckad modell då den på ett utmärkt sätt lyckas sammanfatta mycket av Panerais DNA i en nutida modell.

Edit: Har för mig att man gått/går över till safir på 372:an också..
Alltid roligare med bilder förresten:
PAM.jpg


Blir ju inte mindre sugen av detta !
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Varför blir man bara mer och mer sugen på en panerai, i början av mitt intresse tyckte jag inte alls om dem...!?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det verkar vara någon smitta som går detta!

Samma lika här. Efter år av bara rolex och breitling som finmärken så vill jag verkligen ha en panna. Gillade inte alls dem tidigare. Ärligt talat så förstod jag inte alls tjusningen. Nu gör jag det. :)
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Kanske är det så, har inte provat en..
Dock besvarar det inte min fråga till fullo. Jag vet att de har tillverkat mindre modeller men har de helt gått ifrån det?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kanske är det så, har inte provat en..
Dock besvarar det inte min fråga till fullo. Jag vet att de har tillverkat mindre modeller men har de helt gått ifrån det?
Kolla in 392. Den är 42mm och har inhouse. En suverän klocka. Lyssna inte på andra utan gå på vad som du själv gillar. Även 40mm-pannorna bär ju större än t ex 40mm-rolex.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag tror tyvärr att Panerai är lite för stora för mina taniga handleder. Jag skulle dock vilja testa en pam392 innan jag avfärdar dem eftersom den är så jävla snygg.
 

Ozil1886

Omega
Det är svårt att INTE bli sugen på en Panna efter dessa bilder! Men mina handleder klarar nog inte att bära upp dessa bjässar. Blir till att dra igång med träningen på allvar!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag tror tyvärr att Panerai är lite för stora för mina taniga handleder. Jag skulle dock vilja testa en pam392 innan jag avfärdar dem eftersom den är så jävla snygg.
Testa PAM00048 annars. Väldigt trevlig modell som jag vet ett flertal medlemmar har, frågar du i paneraitråden kan du säkert få flera wristshots. 310 är en annan snygging att spana in. Båda 40.
 

Sgt Hal

Omega
Kan bidra med bild på en 510. 44mm Luminor boett. Helt manuell med 8 dagars gångreserv. Sandwich-tavla. Jag slog till lite i blindo. Visste inte riktigt om jag skulle gilla Panerai, dom ser ju inte riktigt ut som någon annan. Jag ångrar mig inte en sekund. De är så galet snygga, och väl i handen ännu snyggare.

image.jpeg
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
422 är ett bra val!
När jag valde min första panerai för 6 år sen blev det 111 (44mm bettarini), som är lillebror till dagens 422 (som då inte existerade).

Trots storlekar på 44,45 och 47 i olika boetter så bärs pannor mkt bra även för normala handleder på runt 16cm (som jag har).

Några exempel på olika konstellationer av boetter jag äger/ägt:

44mm bettarini luminor pam111


47mm radiomir pam449


45 radiomir pam292
 
Topp