Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Känns fan som jag blivit blåst asså...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 8 mars 2015.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Hittade en kille på blocket som hade väldigt förmånliga priser, man brukar ju säga att om det är för bra för att vara sant så är det ofta inte sant. Hm...men, men, jag ringde upp denna snubbe för att prata lite om klockan jag blivit intresserad av och det visade sig att det var inga problem alls att träffas, på nästan valfri plats. Han talade dock om att han led av Agorafobi, så det måste vara en plats där vi inte har så mycket folk runt om kring oss, Jaha, ja så kan det ju vara tänkte jag, "inga konstigheter" som färjan Håkan skulle ha sagt.

Däremot blev jag en smula fundersam när han nämnde att han även led av Koprofobi, men tänkte inte mer på det faktiskt. Så igår, mötte jag upp han på pizzeria Aspendos i Söderhamn, när killen kom in så kändes han väldigt trovärdig och jag kände mig inte alls illa till mods. Killen presenterade sig som Doktor Doom, så jag intalade mig själv, att om man nu är en doktor så kan han ju inte vara någon lurendrejare. Han hade flera klockor med sig, men bar dom inte som brukligt, han hade dom i sin ROCK, jag tittade på han och såg nog väldigt misstänksam ut, men han lugnade mig, när han talade om att han bar klockorna så pga stöldrisken. För vem skulle komma på idén att råna han om han hade klockorna i rocken, istället för en väska, Hehe, fan va fyndigt tyckte jag, och höll med om att jag aldrig skulle komma på tanken att råna varken han eller någon annan som gick med klockorna i sin rock.

Bild på killen som sålde klockan.

Efter att ha känt och klämt på flera av hans klockor, så bestämde jag mig för denna, men jag sa till doktorn, att jag inte kände igen denna modellen. Även här hade han ett trovärdigt svar, och inte kan väl en Doktor ljuga för någon tänkte jag. Han talade om att han var mycket god vän med produktchefen för Rolex, vars namn var Jürgen Hingsen som satt på huvudkontoret i Bremen, kände igen namnet mycket väl, så det var nog sant. Han talade om att denna Rolex Milgauss GMT inte kommit ut än hos alla världens AD, jag var bara blott den femte personen i hela världen som skulle ha en om jag bestämde mig för att köpa den. Han talade om att Roger Federer hade en sådan Milgauss GMT pga att han var Rolex ambassadör, att David Beckham pga sitt stora kändisskap och att Yngve Malmsten hade en för sitt stora intresse för just Rolex men att det även fanns en tokrik Kines som hade en, wow tänkte jag, vilket ensemble.

Priset skulle vara mycket förmånligt, i butik så skulle dom kosta strax över 250k, men jag skulle få den bara för 100k, han talade om att det fanns en till som var intresserad av klockan, och det skulle vara den som betalade först som skulle få den, sen skulle det nog ta över 1 år innan klockan hamnade i butiken minst. Så det var att bestämma mig snabbt, hm, tänkte jag, jävligt mycket pengar 100k är, heltplösligt så ringer det på Doktor Dooms telefon, han ursäktar med att han måste ta samtalet. När han kommer tillbaka så ser han lite bekymrad ut, vad är det frågar jag, han talar om att det var den andra killen som hade ringt och sagt att han hade bestämt sig för klockan, FUCK tänkte jag!

Men så sa han, vi sitter ju här just nu du och jag! Om du Swishar in 100k på en gång så är klockan din!, OK jag köper den sa jag, så jag swishade 100k, pang poff. Vi tog i hand för en god affär och han sa, att om det vara något så var det bara och ringa så skulle vi lösa detta, glad som fan var jag när jag lämnade pizzerian med min nya klocka. Men idag så känner jag mig inte längre lika glad, jag tror att jag har blivit lurad, jag har försökt att ringa doktorn, men får bara till svars att det finns ingen abonnent med detta nummer. Är det någon här på forumet som kan hjälpa mig och tala om ifall jag blivit lurad, jag vill inte tro det men magkänslan säger mig något annat. Fan vill ju inte förlora 100 lök på ha blivit lurad.

Bilder på klockan.
    DSC_1798.JPG DSC_1799.JPG DSC_1800.JPG DSC_1801.JPG DSC_1802.JPG DSC_1803.JPG

maxvall, EgonHult, Forsberg och 130 andra gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Du är mkt mkt sjuk...

Icaras, StrawberryFields, Wozzor och 15 andra gillar detta.
  3. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Lägg tillbaka insertet din stolle!

4. Strindberg

Strindberg Biskop

Du var ju så stolt på Insta, hoppas att allt löser sig till det bästa!

Affe och Mr.Sund gillar detta.
  5. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Påminner starkt om klockan jag köpte av honom!
    image.jpg

Pälle, Kallebalik, Utforskaren och 28 andra gillar detta.
  6. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Rökt 420 Sjödda ?

Dåre :)

Utforskaren, Wozzor, Anti-Chris och 5 andra gillar detta.
  7. Bruset

Bruset Friends of KS

Från:
    GBG
    Haha. Ett sånt här inlägg gör ju hela dan....

Affe och yonsson gillar detta.
  8. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    haha du är ju för rolig :p

Affe gillar detta.
  9. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Är detta ett skämt eller?

Owird och krämbulle gillar detta.
  10. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hahaha. Kungen!

Affe gillar detta.
  11. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Hur orkar du? ^^

12. thomastheswede

thomastheswede Borgare

Grattis, läst mycket om den där modellen som ju officiellt inte släpps förrän på nästa Basel. Fattar inte hur Doktorn har kunnat få tag i en redan nu, han måste ha grymma känningar.

Wozzor, Randel, Affe och 3 andra gillar detta.
  13. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Lol! ^^

Affe gillar detta.
  14. Andersml

Andersml Präst

Underbart! Ja Hingsen på HK är fortfarande ett geni :)

Affe gillar detta.
  15. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Hjälte

Affe gillar detta.
  16. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förstår ingenting

Doncorleone gillar detta.
  17. Hugii

Hugii Biskop

skicka den till jabla.. han kan säkert hitta på nåt med den där :)

Doncorleone och jabla gillar detta.
  18. Havre

Havre Bonde

Haha, dethär var ju lustigt :)

Affe gillar detta.
  19. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Likfan en snyggare modell är Sky-dweller.

Du får väl vänta och se om den presenteras under Bezel-mässan... *badum-tssss*

Affe, Pistol_Pete, Strindberg och 1 annan gillar detta.
  20. meo_swe

meo_swe Biskop

Affe gillar detta.
  21. kaell

kaell Friends of KS

Från:
    Karlstad
    Helvete, satte precis över en större summa till en italienare, då vill man inte läsa trådar som denna :confused:

Kommer må dåligt till slutet av veckan om det hinner bli leverans :angel:

Affe gillar detta.
  22. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Skitsnygg ju, lite som den superlimiterade AP GMT jag köpte av professor kalkyl

ImageUploadedByTapatalk1425824738.717916.jpg

Krillan, North, Jimpa och 20 andra gillar detta.
  23. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Jag vet inte vad ni kom överens om, men det känns lite suspekt med läderbandet. De rootbeer milgauss GMT jag sett har alla varit på rolex 5-raders länk, och listpriset är med länk. Kan kanske förklara en del av prisskillnaden. Fortfarande en hygglig affär, men är nog 50k i guldvärde bara i länken.

Gus, Affe och Fixoflex gillar detta.
  24. Chagall

Chagall Stadsbo

Haha.. Legendariskt.

Affe gillar detta.
  25. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Måste erkänna att även jag fyndat, den vita GMT:n skulle bli årets häftigaste sommarklocka men nu försvann lite av glädjen. :(

Hör av dig Af Sjodahl om du får fatt på honom.

Kallebalik, Owird, Brutus och 17 andra gillar detta.
  26. andheg

andheg Friends of KS

Ha ha ha,,galet!

27. Sond

Sond Friends of KS

NI ÄR JU HELT GALNA..:D

28. Selvedge13

Selvedge13 Friends of KS

Från:
    Jönköping
    Weltklasse!

Affe gillar detta.