• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känns fan som jag blivit blåst asså...

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag tror att det var ganska dyrt ,men i längden kommer den bli värdefull, väldigt unik. Stort grattis.
 

P-A

Sir Spamalot
Det som är jävligast med hela historien är att du är i Hälsingland utan att hälsa på i Delsbo. Besviken ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det som är jävligast med hela historien är att du är i Hälsingland utan att hälsa på i Delsbo. Besviken ;)

Hehe...hade tänkt att komma förbi, men sen blev det så tajt med tiden så jag blev tvungen att begära mig hemåt :p, nästa gång jag är i krokarna så hör jag av mig :D!
 
  • Like
Reactions: P-A

CyberAndre

Cartier
Hittade en kille på blocket som hade väldigt förmånliga priser, man brukar ju säga att om det är för bra för att vara sant så är det ofta inte sant. Hm...men, men, jag ringde upp denna snubbe för att prata lite om klockan jag blivit intresserad av och det visade sig att det var inga problem alls att träffas, på nästan valfri plats. Han talade dock om att han led av Agorafobi, så det måste vara en plats där vi inte har så mycket folk runt om kring oss, Jaha, ja så kan det ju vara tänkte jag, "inga konstigheter" som färjan Håkan skulle ha sagt.

Däremot blev jag en smula fundersam när han nämnde att han även led av Koprofobi, men tänkte inte mer på det faktiskt. Så igår, mötte jag upp han på pizzeria Aspendos i Söderhamn, när killen kom in så kändes han väldigt trovärdig och jag kände mig inte alls illa till mods. Killen presenterade sig som Doktor Doom, så jag intalade mig själv, att om man nu är en doktor så kan han ju inte vara någon lurendrejare. Han hade flera klockor med sig, men bar dom inte som brukligt, han hade dom i sin ROCK, jag tittade på han och såg nog väldigt misstänksam ut, men han lugnade mig, när han talade om att han bar klockorna så pga stöldrisken. För vem skulle komma på idén att råna han om han hade klockorna i rocken, istället för en väska, Hehe, fan va fyndigt tyckte jag, och höll med om att jag aldrig skulle komma på tanken att råna varken han eller någon annan som gick med klockorna i sin rock.

Bild på killen som sålde klockan.

watch-salesman-tbijpg.jpg



Efter att ha känt och klämt på flera av hans klockor, så bestämde jag mig för denna, men jag sa till doktorn, att jag inte kände igen denna modellen. Även här hade han ett trovärdigt svar, och inte kan väl en Doktor ljuga för någon tänkte jag. Han talade om att han var mycket god vän med produktchefen för Rolex, vars namn var Jürgen Hingsen som satt på huvudkontoret i Bremen, kände igen namnet mycket väl, så det var nog sant. Han talade om att denna Rolex Milgauss GMT inte kommit ut än hos alla världens AD, jag var bara blott den femte personen i hela världen som skulle ha en om jag bestämde mig för att köpa den. Han talade om att Roger Federer hade en sådan Milgauss GMT pga att han var Rolex ambassadör, att David Beckham pga sitt stora kändisskap och att Yngve Malmsten hade en för sitt stora intresse för just Rolex men att det även fanns en tokrik Kines som hade en, wow tänkte jag, vilket ensemble.

Priset skulle vara mycket förmånligt, i butik så skulle dom kosta strax över 250k, men jag skulle få den bara för 100k, han talade om att det fanns en till som var intresserad av klockan, och det skulle vara den som betalade först som skulle få den, sen skulle det nog ta över 1 år innan klockan hamnade i butiken minst. Så det var att bestämma mig snabbt, hm, tänkte jag, jävligt mycket pengar 100k är, heltplösligt så ringer det på Doktor Dooms telefon, han ursäktar med att han måste ta samtalet. När han kommer tillbaka så ser han lite bekymrad ut, vad är det frågar jag, han talar om att det var den andra killen som hade ringt och sagt att han hade bestämt sig för klockan, FUCK tänkte jag!

Men så sa han, vi sitter ju här just nu du och jag! Om du Swishar in 100k på en gång så är klockan din!, OK jag köper den sa jag, så jag swishade 100k, pang poff. Vi tog i hand för en god affär och han sa, att om det vara något så var det bara och ringa så skulle vi lösa detta, glad som fan var jag när jag lämnade pizzerian med min nya klocka. Men idag så känner jag mig inte längre lika glad, jag tror att jag har blivit lurad, jag har försökt att ringa doktorn, men får bara till svars att det finns ingen abonnent med detta nummer. Är det någon här på forumet som kan hjälpa mig och tala om ifall jag blivit lurad, jag vill inte tro det men magkänslan säger mig något annat. Fan vill ju inte förlora 100 lök på ha blivit lurad.

Bilder på klockan.
DSC_1798.JPG
DSC_1799.JPG
DSC_1800.JPG
DSC_1801.JPG
DSC_1802.JPG
DSC_1803.JPG
Det här var verkligen det roligaste jag läst på länge. Ditt inlägg påminner verkligen om allt man liksom inte kan ta på allvar. Nu måste jag kolla in något helt annat som är lika roligt. YouTube, Amerikaner som blir presenteras surströmming. Om någon vill så postar jag gärna länken.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det här var verkligen det roligaste jag läst på länge. Ditt inlägg påminner verkligen om allt man liksom inte kan ta på allvar. Nu måste jag kolla in något helt annat som är lika roligt. YouTube, Amerikaner som blir presenteras surströmming. Om någon vill så postar jag gärna länken.

Tackar! Har för mig att jag sett något liknande beträffande amerikaner VS surströmming, du kan nog lägga in tråden här!

Följ denna bara!
https://klocksnack.se/threads/ot-humortråden.18464/
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nödvändig bump. Fick du inte tillräckligt med uppmärksamhet i någon av dina andra fantastiska trådar?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nödvändig bump. Fick du inte tillräckligt med uppmärksamhet i någon av dina andra fantastiska trådar?

Istället för att gnälla så "JÄVLA" mycket se till att bidra med något vettigt istället JakobZ, du är ju värre än en gammal gnällkärring! Om jag stör så dig så jäkla mycket så är det väl bara skita i och läsa det jag skriver om inte det funkar så kan du alltid lägga mig på den ignorera lista.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Istället för att gnälla så "JÄVLA" mycket se till att bidra med något vettigt istället JakobZ, du är ju värre än en gammal gnällkärring! Om jag stör så dig så jäkla mycket så är det väl bara skita i och läsa det jag skriver om inte det funkar så kan du alltid lägga mig på den ignorera lista.

Är bara fascinerad över hur mycket uppmärksamhetstörstande en individ kan vara!

Jag tror att vi låter tråden självdö, ännu en gång...
 
Topp