• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känslor för Breitling Transocean Chronograph 1915?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Upptäckte Breitling Transocean Chronograph 1915 precis. Släppt pre-Basel och ja, den har avhandlats i officiella Breitling-tråden men den förtjänar en egen tråd.

Är inget fan av Breitling men jävlar i min låda, det här kan vara snyggaste re-edition på länge! Hur cool är den inte på mesh?!?!

http://www.breitling.com/en/models/transocean/transocean-chronograph-1915/

1.jpg

3.jpg
2.jpg
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Förbannat trevlig! Hade kunnat tänka mig en sådan i lådan :). Någon som vet vad den listar på?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Den var riktigt jäkla nice asså, mitt hjärta klappar fortfarande för Breitling ! Men tyvärr är jag inte fan av varken mesh eller Nato, något snyggt läder eller någon annan variant av länk skulle jag ha föredragit...
 

Portofino

Panerai
Inte riktigt min kopp te. För att en re-edition skall vara lyckad, enligt min högst personliga åsikt, så ska man antingen hamna väääldigt nära originalet eller vääldigt långt från originalet. I mina ögon så hamnar denna mitt i mellan och ser därför ut som en något udda blandning.
 

Marckus

Panerai
Indexeringen känns för mycket re-edition, för stor och dålig harmoni med datumet och 6an. Gillar dock stuket med kronografknapp
 

plattfot

Rolex
Snygg, riktigt snygg. Men att ta ett automatverk (7750?), lyfta bort rotorn och sminka bryggan under med lite text och stripes var inte så lyckat. Ser ut som det fattas något, vilket det ju de facto gör.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Håller givetvis med flera ovan. Datum är snorfult och att ha matchstickvisare är också misslyckat. Tyvärr.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nää.. Som redan påpekats tycker jag allt på tavlan har konstiga proportioner. Boettformen blir ju funky med IOM att det bara är en kronograf knapp?
 
Topp