• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känslor för Breitling Transocean Chronograph 1915?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite lattjo att man satt dit 3,6 och 9 minuters telefontids (?) markeringarna på subtavalan för kronografminuterna. Detta är ju otroligt förlegade markeringar. Vidhåller att jag inte är något fan av reissues eller klockor som skall efterlikna att se gamla ut.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grymt fin design överlag, men 43mm kommer vara gigantiskt, och datumet förstör mer än vad det ger. Den avklippta 6:an är riktigt ful
Brukar tycka att detta vanliga gnäll på datumfönster som förstör tavlorna är överdrivet, men i detta fallet håller jag fanimej med!;)
 

Allinger

Breitling
Den är riktigt snygg i verkligheten, väldigt charmigt med bara manuell uppdragning också.
Fångar retro känslan väl!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Snygg och då är jag ingen beundrare av flätade metallband. Breitling-loggan är väldigt charmig. En sån på Oysterlänk? Svära i kyrkan kanske...
 

paradis

Audemars
Gillar annars inte Breitling,men denna som du visar är mycket vacker. Kostar den också 84 K , så tycker jag att det är alldeles för mycket, är inte värd dom pengar. Skulle tänka efter, vad annat kan jag få för dom pengar.......plattfot,skriver något intressant också ;)
 
Topp