• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Känslor inför Yacht-mastern?

Rivalen

Rolex
Tänkte på sommaren och båtåka. Oavsett ni har den senaste eller den förra - eller har haft. Vad är/var era känslor för den?

När får/fick den handledstid?

Lägger upp en av Jockes bilder.

ymsnow3.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har inte haft någon men tycker den är riktigt snygg, så länge det inte är guld på den. Dock verkar den inte vara så poppis, här i vart fall...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag håller med JS! Den är på tok för intetsägande på något vis! Den är för grå i denna variant!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har inte ägt någon (så egentligen frågade du ju inte mig) men jag tycker att den är väldigt snygg! Tyvärr blir den väldigt lik min SMP AmEx Cup med sin wg-bezel. Annars hade jag nog varit ännu mer sugen!

Kör hårt säger jag. Perfekt sommar stekare!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Tycker den är fin, men hade valt Sub/GMT/Explorer framför den alla dagar i veckan... Sedan kanske priset är avskräckande?

Håller med om att den blå tavlan gör klockan bättre...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Som vanligt måste man se modellen i verkligheten för att bilda sig en uppfattning. Jag gillar bling och tycker således att den är tuff med platinatavlan och ringen. Den nya 116622 är ännu fräckare.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Käringen mot strömmen tycker den är snorfin! Just det monokroma och det rena i den tilltalar mig väldigt mycket. :)
Så varför har jag ingen då? För att det finns andra som är bättre, roligare och just nu mer tilltalande. Men om jag skulle ha en YM skulle det bli en med platinatavlan.
 

A.Gold

Omega
Mitt största problem med klockan är att bezelen är för bred och äter upp urtavlan. Annars hade den varit riktigt snygg.
 

Rivalen

Rolex
Jag kan tänka mig att det blingar en del i det som är blankpolerat. Den finns inte i denna modell med vit tavla?

Är detta den Omega som talades om?

images
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag kan tänka mig att det blingar en del i det som är blankpolerat. Den finns inte i denna modell med vit tavla?

Är detta den Omega som talades om?

images

Japp, det där är dock "the non-AC" alltså America's Cup-Seamastern utan America's Cup på tavlan. Fullständig klockapelogik. Skiljer sig från svenneseamasters genom att tavlan har kantade index och vitguldsring.
 
  • Like
Reactions: par

Rivalen

Rolex
Denna blir ju nåt annat - helt klart. Kanske inte många här som bär en YM ofta? Vill samlaren ha en för att det är en av modellerna, men man bär den inte så mkt?

Rolex-YACHT-MASTER-Blue-Dial-Baselworld-2012.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Sputniq

Panerai
Den med blå tavla är väldig snygg :) Kan tänka mig att den gråa verkligen kommer till sin rätt vid vissa stunder, men lite för intetsägande för att skapa ett riktigt ha-begär... Den blå däremot :hungry:
 
Topp