• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kära forumledning ett önskemål

galácticon

Patek
2-Faktor
Många som gör sig lustiga här, inklusive jag själv i ett tidigare inlägg, men jag kan förstå din frustration. Blev precis skogstokig när jag scrollade förbi sex (!) "fejk eller äkta"-trådar innan. Alla har vi något som får oss att ticka.
 

Gurgel

Cartier
Kanske göra underforum för större märken och samla allt under dessa?
Det tycker jag skulle vara en bra grej, ganska enkelt att hitta vad man är intresserad av då, under diskussion ligger x antal undertrådar med titlarna "seiko", "rolex", "Patrik Filip", "Långkines" etc. Hade varit svinenkelt om man kunde välja att följa alla trådar i de underkategorier man vill. Diskussioner som inte behandlar ett särskilt klockmärke kan då ligga som idag.
Eller tar det död på aktiviteten på forumet att man avgränsar medlemmarna från varandra på det sättet?
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
image.png

Problematiskt det här.

Tillbaka till myset i vintage.
As U were.
Ha ha ha ha!!!!!!!!
 

Zalath

Panerai
Eller tar det död på aktiviteten på forumet att man avgränsar medlemmarna från varandra på det sättet?
Det tror jag tyvärr att det kan göra. Risk att många fokuserar på en del och inte ser den fina flora av kvalitetsur som finns på forumet. Tror inte heller det skulle vara särskilt bra att kategorisera klockorna efter någon godtycklig kvalitet eller pris. Många blandar ju både dyra och billiga klockor och det verkar lite onödigt att skicka en erkänd kvalitetstillverkade som Seiko till lågbudgetträsket exempelvis..
 

Andy McB

Rolex
Det tror jag tyvärr att det kan göra. Risk att många fokuserar på en del och inte ser den fina flora av kvalitetsur som finns på forumet. Tror inte heller det skulle vara särskilt bra att kategorisera klockorna efter någon godtycklig kvalitet eller pris. Många blandar ju både dyra och billiga klockor och det verkar lite onödigt att skicka en erkänd kvalitetstillverkade som Seiko till lågbudgetträsket exempelvis..
Och en del likställer dyra med bra kvalitet ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tja, jag kan ju tycka samtliga Orienttrådar är totalt ointressanta men även Orientklockor ska ju såklart få diskuteras. Om ämnet är stort och intresserar många ser jag inte det orimliga i att det också finns många trådar.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För att svara @Spindel's originalfråga. Är inte trådarna berättigade per definition när det är så att alla seglar upp parallellt? I min mening är det i alla fall tillräckligt med aktivitet för att berättiga dem, skulle nästan bli totalt kaos om alla slogs ihop.
 
Topp