• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpångest Rolex, Datejust 116200/116234 eller Day-Date 118209/118239/118206

Airman, jag håller med om vad du skriver.:)

Men i detta game finns det inte alltid en dos av rationellt tänkande, vilket ju är tjusningen med ett intresse som klockor. Jag är ju fortfarande sugen på en 116200 med vit/silvertavla och jubileelänk.

Klart tanken någon enstaka gång flyger genom huvudet att en Datejust gör jobbet till 99% av vad en DD 118206 gör om man måste välja. Plus att man får 200'kr på fickan som tack. Men nej, det blir inte så för min del iaf.:)

Kommer suget igen efter nya klockor är det inte denna som byts. Aldrig.

/gustav
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Airman, jag håller med om vad du skriver.:)

Men i detta game finns det inte alltid en dos av rationellt tänkande, vilket ju är tjusningen med ett intresse som klockor. Jag är ju fortfarande sugen på en 116200 med vit/silvertavla och jubileelänk.

Klart tanken någon enstaka gång flyger genom huvudet att en Datejust gör jobbet till 99% av vad en DD 118206 gör om man måste välja. Plus att man får 200'kr på fickan som tack. Men nej, det blir inte så för min del iaf.:)

Kommer suget igen efter nya klockor är det inte denna som byts. Aldrig.

/gustav
Det är ju det jag menar... De allra flesta köper klockan för sin egen del. Man tittar på den, tycker den är fantastisk och blir varm inombords. Sen kan man titta på den igen efter 10 min och känna precis samma sak. Med det i tankarna bör man, om man har råd, alltid köpa det ur man verkligen vill ha även om det blir 100k dyrare. Jag har aldrig blivit nöjd med det som jag nästan vill ha in du förstår vad jag menar :)
 
Topp