• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp å sälj vintage?

holma20

Panerai
Va säger admin / folket om att öppna en köp å sälj vintage här inne på denna "changer" ?
Förstår att det kan vara svårt men hade varit kul att bara kolla lite gamla omeger mm. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Köp och sälj funkar väl utmärkt för vintage. Tror du ska försöka skriva lite mer om klockorna du säljer i själva annonsen. Några dina har du ju satt saftiga priser på och då vill köparen gärna veta mer om klockan.
 

holma20

Panerai
Sök på omega på K&S .....
nu var det inte bara omega som jag var ute efter....

Köp och sälj funkar väl utmärkt för vintage. Tror du ska försöka skriva lite mer om klockorna du säljer i själva annonsen. Några dina har du ju satt saftiga priser på och då vill köparen gärna veta mer om klockan.

Står i annonsen att om det är någon som är intresserad av en av klockorna så är det bara skicka ett pm. Så skriver jag all info om den, hade tyvärr inte tid att skriva all Info om 11 st.
Står även att det är tänkta priser så det är inga fasta!
 

rogart-63

Patek
nu var det inte bara omega som jag var ute efter....



Står i annonsen att om det är någon som är intresserad av en av klockorna så är det bara skicka ett pm. Så skriver jag all info om den, hade tyvärr inte tid att skriva all Info om 11 st.
Står även att det är tänkta priser så det är inga fasta!
Är nog beredd att hålla med @Gummo . Åtminstone vad det är för märke på klocka . Typ Omega dynamic eller Zodiac . Behöver inte vara en hel utläggning. Gnälliga vi eller hur?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
nu var det inte bara omega som jag var ute efter....



Står i annonsen att om det är någon som är intresserad av en av klockorna så är det bara skicka ett pm. Så skriver jag all info om den, hade tyvärr inte tid att skriva all Info om 11 st.
Står även att det är tänkta priser så det är inga fasta!
Tror du bör lysssna på råd från en rutinerad medlem.
 

holma20

Panerai
Är nog beredd att hålla med @Gummo . Åtminstone vad det är för märke på klocka . Typ Omega dynamic eller Zodiac . Behöver inte vara en hel utläggning. Gnälliga vi eller hur?
Haha nej tycker jag inte;)
Håller med om nån hade lagt ut en annons hade vill jag givetvis ha info om klockan!
Men som sagt hade inte tid:( får göra om å lägga ut en klocka itaget!
 

rogart-63

Patek
Haha nej tycker jag inte;)
Håller med om nån hade lagt ut en annons hade vill jag givetvis ha info om klockan!
Men som sagt hade inte tid:( får göra om å lägga ut en klocka itaget!
Tänkte mer skriva ovanför vad det är för klocka i samma annons . Behöver väl inte göra en ny annons? Kan ju ändra hur mycket du vill i gamla annonsen .
 

Gummo

Joker
2-Faktor
nu var det inte bara omega som jag var ute efter....



Står i annonsen att om det är någon som är intresserad av en av klockorna så är det bara skicka ett pm. Så skriver jag all info om den, hade tyvärr inte tid att skriva all Info om 11 st.
Står även att det är tänkta priser så det är inga fasta!
Ja du har ju skrivit att du ska fylla på med info vilket är bra. Annonsen klarar som det är nu med nöd och näppe reglerna för annonsering. Läs gärna tips till säljare nedan och ge dig på att utforma en vettig annons. Tillverkare, urverk automat/mekaniskt, skarpa bilder, material på boett vill man nog veta. Det kostar inte många kalorier och attbsvara på PM med all info tar nog mer tid. Om du får Arsenalen såld för närmare två papp så blir det en bra timpenning.

https://klocksnack.se/threads/tips-för-säljare.17055/
 

holma20

Panerai
Ja du har ju skrivit att du ska fylla på med info vilket är bra. Annonsen klarar som det är nu med nöd och näppe reglerna för annonsering. Läs gärna tips till säljare nedan och ge dig på att utforma en vettig annons. Tillverkare, urverk automat/mekaniskt, skarpa bilder, material på boett vill man nog veta. Det kostar inte många kalorier och attbsvara på PM med all info tar nog mer tid. Om du får Arsenalen såld för närmare två papp så blir det en bra timpenning.

https://klocksnack.se/threads/tips-för-säljare.17055/


De är vad de blev värderade till hos en urmakare. Har igentligen ingen aning om vad de är
Värda förstår att ni som kanske har lite bättre koll på vintage blir chockade över endel priser :)
Men du/ ni får gärna skicka ett pm med Vad som kanske är den rätta värderingen:)
 

Marckus

Panerai
Ett tips i allvälmening, @holma20 .Du har en epoch i annonsen som du kanske bör påpeka att den inte är vintage, samt sänka priset några steg då ditt annonserade pris verkar motsvara listpris i butik.
Allt gott
/m
 

Gummo

Joker
2-Faktor
@holma20 Du har nu fått massor av tips och förslag i god anda på hur du kan ändra din annons så att den blir seriös och platsar på ett entusiastforum för oss som gillar vintageklockor. Du svara glatt och skiter i... Bra taktik om du endast tänker dig denna annons och sen dra vidare.
Den annons du har ute nu är oseriös och du har inte ens den allra mest basala infon om dina klockor mått, tillverkare... Vad gäller värdering så är det du som får göra det jobbet och det borde du göra mycket bättre. Här är ett screenshot på sålda Arsenal från Kaplans, den dyraste har gått för 475.
arsenal.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
@holma20 Du har nu fått massor av tips och förslag i god anda på hur du kan ändra din annons så att den blir seriös och platsar på ett entusiastforum för oss som gillar vintageklockor. Du svara glatt och skiter i... Bra taktik om du endast tänker dig denna annons och sen dra vidare.
Den annons du har ute nu är oseriös och du har inte ens den allra mest basala infon om dina klockor mått, tillverkare... Vad gäller värdering så är det du som får göra det jobbet och det borde du göra mycket bättre. Här är ett screenshot på sålda Arsenal från Kaplans, den dyraste har gått för 475.
arsenal.png
photo.jpg
 

holma20

Panerai
@holma20 Du har nu fått massor av tips och förslag i god anda på hur du kan ändra din annons så att den blir seriös och platsar på ett entusiastforum för oss som gillar vintageklockor. Du svara glatt och skiter i... Bra taktik om du endast tänker dig denna annons och sen dra vidare.
Den annons du har ute nu är oseriös och du har inte ens den allra mest basala infon om dina klockor mått, tillverkare... Vad gäller värdering så är det du som får göra det jobbet och det borde du göra mycket bättre. Här är ett screenshot på sålda Arsenal från Kaplans, den dyraste har gått för 475.
arsenal.png

Skiter it ?
De gör ja absolut inte all info kommer att komma, med barn och två jobb så är tiden knapp,
Ber om ursäkt om ni tar illa upp men de kommer ut när jag har tid :)
 

SSL

Audemars
Har du tid att skicka klockorna @holma20 om någon nappar? Självklart har du det. Tror det blir en jävla fart då faktiskt. Men att lägga in några extra rader i annonsen för oss inte så kunniga på Vintage hinns inte med, va?
 

holma20

Panerai
Har du tid att skicka klockorna @holma20 om någon nappar? Självklart har du det. Tror det blir en jävla fart då faktiskt. Men att lägga in några extra rader i annonsen för oss inte så kunniga på Vintage hinns inte med, va?
Skicka klockorna kan min tjej göra som går hemma hela dagarna men skriva om klockorna tror ja inte blir så bra om hon gör det !;)
 
Senast ändrad:
Topp