• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av Datejust...

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är övertygad om att det precis som du säger troligtvis inte skulle innebära några problem men känns ändå skönt om det går att kommunicera på svenska. Behöver nog inte lägga ut en WTB här eftersom jag har stenkoll på allt som kommer ut här :)
Vet inte varför men jag har ingen 100% feeling för Dr Watch. Finns inget belägg för mitt påstående utan det är endast kommentarer jag hört i trådar som styr det.

Lika bra att hålla sig borta från drwatch. Förstår inte varför folk fortsätter rekommendera honom.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag förstår inte VAD det är fel på honom ? Har köpt GMT 1675 från honom,funkar perfekt.Fick rabatt,utan att fråga .Jag har aldrig träffat honom,bara genom tel.

För min del; många skräckhistorier likt Aurum

Sedan räcker det att titta på hans hemsida, och se hur han ljuger fullständigt om klockor. "Inga repor" etc.
 

oscaroscar

Panerai
På vilket sätt är tavlorna finare på de fyrsiffriga?

16020, 16030 och 16234 - vad är skillnaden?
(En som också är sugen på DJ men vet för lite!)
 

paradis

Audemars
Inga försvar,bara förklaring..."Inga som helst repor på vare sig boett.."..så skrev han om min GMT,ock det fanns inga repor.....Tror han polerar dom,armband,glas,mm sen OM han sålde med repor ,kanske inte så bra.......
 

JohanHLM

Rolex

Fabian

Patek
2-Faktor
Tack för tipset!
Skillnaden mellan 16014 och 16030 är endast vitguldsbezeln eller? Får gärna vara lite ädelmetall på den och det är 1601, 16014, 16234, 116234 som har vitguld väll?

Akta dig för att ta det för givet. Boetterna är desamma på (allafall) de 4-siffriga modellerna. Därför är det inte speciellt svårt att byta ut vridringen....
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Som tidigare nämnts, jag tycker definitivt du ska lägga ut en WTB på VRF. Där hänger ju den samlade vintage-eliten, typ, och du får tillgång till så mycket mer exemplar. Får du ett napp, dra iväg ett pm till någon av de kunniga i den här tråden och fråga vad de tycker om klockan. En sista säkerhet är ju att göra en referenskoll på deras forum om säljaren i fråga.
Att handla inom EU är ju smidigast men många handlare utanför EU kan erbjuda tredjepartsförsäkringar för att slippa moms och tull.

Personligen skulle jag satsa på en 1601/1603 med ljus tavla.
Lycka till!
 

ErikGBG

Audemars
ER: ur fungerar dessa tredjepartsförskringar? Är intresserad av en GMT från asien och säljaren som är väldigt välkänd på VRM "lovar" att jag kommer slippa tull/moms och hävdar att han skickar 5 klockor/vecka till EU. Kan man lita på detta eller bör jag fråga om något liknande det du skriver om?
Mvh
 

JohanHLM

Rolex
Lade ut en WTB för att kolla av om det finns någon som sitter på en nyare som de vill bli av med. Eftersom det ska vara en "bruksklocka" tror jag det kan vara en fördel med safir.
Tack för all input i tråden!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag hade utan tvekan letat efter en av de fyrsiffriga referenserna.
Då får man plastglas och de snyggaste tavlorna.

1600, som är den ovanligaste med slät ring hade jag valt. På oyster såklart.

Two tone går bort för min del. Känns väldigt gubbigt på en datejust.
Nää på Jubilee såklart!

IMG_0655.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Kolla den på Kaplans. 16030 med safir.
Är det någon som varit inne på Kaplans och kikat på denna som ligger på panten som går ut imorgon? Hur ser det egentligen ut då det är utbytt till safir, är utseendet lika 162XX?
Hade jag bott i närheten av Sthlm skulle jag givetvis begett mig bort för att kika själv.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är det någon som varit inne på Kaplans och kikat på denna som ligger på panten som går ut imorgon? Hur ser det egentligen ut då det är utbytt till safir, är utseendet lika 162XX?
Hade jag bott i närheten av Sthlm skulle jag givetvis begett mig bort för att kika själv.

Jag var faktiskt där igår. Har inte sett så många Djs, men jag gick inte igång på den. Något slätstruken. Plexit är snyggare.
 

JohanHLM

Rolex
Jag var faktiskt där igår. Har inte sett så många Djs, men jag gick inte igång på den. Något slätstruken. Plexit är snyggare.
Rolex gick väll över till safir ungefär när denna producerades dvs. vid -88 om jag inte har fel för mig men jag tro inte 16030 producerades med safir. Kostar väll inte mer än typ. 500kr att byta tillbaka till plexi? Om du tittade närmre på den hur var skicket i övrigt? Boett länk m.m?
 
Topp