• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av klocka i Hong Kong

paul_allen

Breitling
Ska åka till Hong Kong efter jul och är sugen på att köpa en pre-owned Rolex. Så frågorna jag har är:
1. Vilka handlare är att rekommendera?
2. Hur mycket kan jag förhandla ned priset?
Tack på förhand!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är det ens bra priser?
Inbillar mig att kineserna skrämmer upp priserna om det inte rör sig om "nya" gråhandlade klockor från italien.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nja, sådär priset alltså. Var i HK i november förra året och sprang in i diverse butiker. Gick inte ens in då priserna kändes kraftiga generellt. Finns säkert viss prutmån men risken för "nyservat" var för stor kände jag. Vissa handlare hade även en förkärlek till polering/slipmaskinen om man säger så.

Vilken modell är du ute efter? Är det Rolex så är jag nästan säker på att du kan hitta den här till bra pris med lite tålamod.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Min pappa är där nu. Man kan få runt 5% på listpriset.
Verkar vara bättre pris på stål Daytonan där, jämfört med Sverige. Annars är det typ samma lika :)
 
Topp