• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av klocka/klockor för 150,000,-

SESC

Omega
Jag behöver era tankar vad/vilka klockor ni skulle köpa för ca 130-150'. Eftersom våra tankar ändras dagligen så vill jag ha dagsfärska tankar :)
Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Bilder är såklart ett plus :)

Jag tänker idagsläget på

AP RO 15300
JLC Master ultrathinn moonphase i roseguld.

Kör på!!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
AP 15300 kostar ju hälften av 150.

Snackar vi en bit över 100k så hade jag varit intresserad av;

Audemars Piguet Royal oak 15202 - nya modellen.
Patek Aquanaut
Rolex Submariner i vitguld
Daytona i guld.
IWC Aquatimer i roséguld.
 

plexan

Cartier
Här är mina, kanske på gränsen att den spränger 150 gränsen.

50172d1180090837-fs-audemars-piguet-royal-oak-15300-ap2.jpg

Audemars Piguet Royal oak 15300
och
Tudor-Black-Bay.jpg

Tudor black bay
sen en
25033300-20.png

Omega seamaster Aqua Terra 2503.33
:happyhappy:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Satsa på en duur jakel! ;)
PP aquanaut är mitt val för tillfället.
Tycker AP'n du hänvisar till är jättesnygg, men servicekostnader och ev vattentäthet är väl lite osäkert!?
Köp nytt o sälj-aldrig!
 

SESC

Omega
Jag tänker att JLC master ultra thinn moonphase rose går på 80-90 och en royal oak 15300 får man för 50-60 begagnad då jag för ett år sen köpte min royal oak 15300 för 52000 norska, så dom 2 där får jag in under 150.

Får man en sub vitguld eller rose daytona för 150'?

Verkar som ett flertal hade gått för EN dyr istället för 2-3 olika, jag blir ganska rastlös med bara en så jag har hellre 2, en dyrare och sen en lite tåligare vardagsklocka.. Så resonerar jag..
 

SESC

Omega
Satsa på en duur jakel! ;)
PP aquanaut är mitt val för tillfället.
Tycker AP'n du hänvisar till är jättesnygg, men servicekostnader och ev vattentäthet är väl lite osäkert!?


APn drar ju osköna servicekostnader men jag tycker designen och allt där till väger upp till de, man får köpa en 2010 modell eller nyare så man slipper service på några år, då är den säkert redan flippad :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tänker att JLC master ultra thinn moonphase rose går på 80-90 och en royal oak 15300 får man för 50-60 begagnad då jag för ett år sen köpte min royal oak 15300 för 52000 norska, så dom 2 där får jag in under 150.

Får man en sub vitguld eller rose daytona för 150'?

Verkar som ett flertal hade gått för EN dyr istället för 2-3 olika, jag blir ganska rastlös med bara en så jag har hellre 2, en dyrare och sen en lite tåligare vardagsklocka.. Så resonerar jag..

Jag är tveksam till att du hittar en 15300 för 50-60. Mycket tveksam.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag köpte min för 60 något och sålde för 75. Tycker sällan man springer på 15300 kring 60 numera. Förr var det inga problem men jag inbillar mig att efterfrågan ökat efter de ersatt den med den större 15400 som vaniljglass säger. Dock ska sägas att jag inte aktivt letar RO så jag ser bara vad de annonseras ut för. Fullt möjligt att de krängs mycket billigare.

Nya Jumbon börjar äntligen finnas på gråmarknaden. En sån för 110-120 känns inte helt dumt.
 

SESC

Omega
Jag köpte min för 60 något och sålde för 75. Tycker sällan man springer på 15300 kring 60 numera. Förr var det inga problem men jag inbillar mig att efterfrågan ökat efter de ersatt den med den större 15400 som vaniljglass säger. Dock ska sägas att jag inte aktivt letar RO så jag ser bara vad de annonseras ut för. Fullt möjligt att de krängs mycket billigare.

Nya Jumbon börjar äntligen finnas på gråmarknaden. En sån för 110-120 känns inte helt dumt.


Du har säkert rätt per!

Men i norge där jag bor numera ligger 15400 på 99.700,- listpris. Där kan man nog pruta 10-15% samt att farsan som bor i Spanien ta taxefree på 15-18% tror jag det var, så de blir inte hemskt det priset iallafall.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du har säkert rätt per!

Men i norge där jag bor numera ligger 15400 på 99.700,- listpris. Där kan man nog pruta 10-15% samt att farsan som bor i Spanien ta taxefree på 15-18% tror jag det var, så de blir inte hemskt det priset iallafall.
Menar 15202ST.OO.1240ST.01 :)

Inbillar mig att den listar över 150k SEK iaf.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag behöver era tankar vad/vilka klockor ni skulle köpa för ca 130-150'. Eftersom våra tankar ändras dagligen så vill jag ha dagsfärska tankar :)
Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Bilder är såklart ett plus :)

Jag tänker idagsläget på

AP RO 15300
JLC Master ultrathinn moonphase i roseguld.

Kör på!!

Om jag skulle köpa en klocka då hade det nog blivit en Aquanaut i stål (5167A) eller en IWC Portuguese i roséguld (IW500113).

Jag funderade också på en 15300ST men föll istället för en ROO diver.

Hur ser förutsättningar ut för dig? 130-150k på fickan och inga övriga klockor i samlingen? Behöver du ett kostymur?
 

SESC

Omega
Om jag skulle köpa en klocka då hade det nog blivit en Aquanaut i stål (5167A) eller en IWC Portuguese i roséguld (IW500113).

Jag funderade också på en 15300ST men föll istället för en ROO diver.

Hur ser förutsättningar ut för dig? 130-150k på fickan och inga övriga klockor i samlingen? Behöver du ett kostymur?

Ska sälja ett par jag har nu och lägga till är planen,
Jag behöver ett kostymur då jag jobbar mycket med kläder och herrmode. Sen så är jag väldigt sportig så en av vardera hade vart perfekt, jag trivdes otroligt bra med min 15300, även daytona trivdes jag väldigt bra med. JLCn tycker jag är helt magisk men sliter med att hitta en sån, helst begagnad så den är lite billigare :)
 
Topp