• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av klocka/klockor för 150,000,-

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ska sälja ett par jag har nu och lägga till är planen,
Jag behöver ett kostymur då jag jobbar mycket med kläder och herrmode. Sen så är jag väldigt sportig så en av vardera hade vart perfekt, jag trivdes otroligt bra med min 15300, även daytona trivdes jag väldigt bra med. JLCn tycker jag är helt magisk men sliter med att hitta en sån, helst begagnad så den är lite billigare :)

Annars sparar du ihop 50k till och köper den PP 5726A som ligger ute på Chrono24 för 200k. Grym klocka! :D

Tycker att 15300ST låter som ett bra val som du säger och sen komplettera med ett lite mer dressat ur. JLC Master Ultra Thin eller en Reverso.
 

SESC

Omega
Annars sparar du ihop 50k till och köper den PP 5726A som ligger ute på Chrono24 för 200k. Grym klocka! :D

Tycker att 15300ST låter som ett bra val som du säger och sen komplettera med ett lite mer dressat ur. JLC Master Ultra Thin eller en Reverso.

Reverso är jag inte riktigt på ännu, kanske on 15-20 år :) eller 2...:D
Men den kombon där tycker jag är fin, hoppas på att hitta JLCn för runt 80 någonstans någongång och APn för 60-70, kanske dagdrömmer men upplever att det borde vara möjligt! :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
206k

Som fått. :)

Om du nu drömmer om en Nautilus.

2426782gross.jpg
 
Jag behöver era tankar vad/vilka klockor ni skulle köpa för ca 130-150'. Eftersom våra tankar ändras dagligen så vill jag ha dagsfärska tankar :)
Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Bilder är såklart ett plus :)

Jag tänker idagsläget på

AP RO 15300
JLC Master ultrathinn moonphase i roseguld.

Kör på!!
Glashütte original Panomatic Lunar
eller en IWC Yachtclub
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Moon 39:an är kalas. Det tar dock emot att lägga så mycket pengar på en dressare.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Med risk att få stilmaffian efter mig men en RO duger fint till allt från shorts och tshirt till kostym. :)

Räcker inte det?

Har du inte hört?

Man måste ha en seiko eller aqualand när man behöver en beater.
En stålsportis för vardagsbruk.
En badklocka.
En tunn kostymklocka, trots att man nästan aldrig bär kostym.
Etc.
 

ErikGBG

Audemars
Jag hade lagt hela slanten på en dubbelröd seadweller. Går säkert att hitta för runt 150. Funkar överallt till alla kläder och tillfällen.
 

SESC

Omega
känner att den som är mest spikad är JLC master ultra thinn moonphase roseguld 39mm. sen ska jag hitta en trevlig sportklocka, kan vara RO Daytona sub eller liknande!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag behöver era tankar vad/vilka klockor ni skulle köpa för ca 130-150'. Eftersom våra tankar ändras dagligen så vill jag ha dagsfärska tankar :)
Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Bilder är såklart ett plus :)

Jag tänker idagsläget på

AP RO 15300
JLC Master ultrathinn moonphase i roseguld.

Kör på!!

Bra val redan!
 

Sond

Patek
Nu har jag tänkt...

1. Tycker du tänker helt rätt med en JLC Ultra Thinn Moon
2. Sedan skulle jag söka en efter en Sub som är lite ovanligare, typ red eller gilt.
3. Räcker inte pengarna till 2 när 1 är klart så skulle jag...
4. Köpa en annan beg. Sub, eller...
5. Om 1 är klart och 2 blev för dyrt och 4 gav en del pengar över...
6. Dessutom köpa en Omega Speedmaster Professional
7. Om du kör på 1 och 4 samt 6 så får du ju en helt fantastisk uppsättning...
8. En dress, en dyk och en flyg...
:cigar:
 
Topp