• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av kronograf på Rob E

joF

Panerai
1.jpg


Hej alla,
Har sedan dagen jag sålde min Navitimer saknat en kronograf som komplement till min dykare. Har länge varit sugen på en klocka med så kallad panda-dail, d.v.s. olika färger på tavlan och sub-tavlorna. Har testat Breitling transocean som såg perfekt ut på pappret, men enligt mig var den lite för stor. Daytona-pandorna är ju självklart sinnessjukt vackra.. en sådan får det bli en annan gång.. :)
Ett märke som varit ganska anonymt för mig fram tills nu är Longines. Jag råkade se denna klocka i en tråd på ett annat klockforum av en slump och fastnade direkt! Sprang ner på stan för att leta upp denna klocka snabbast möjligt! Föll direkt för den, och första gången den satt på armen förstod jag att den var rätt för mig!

Lite information om klockan innan bilderna:

Namn: Longines column wheel chronograph
Diameter: 40 mm
Urverk: Longines caliber L688.2 med 54 h gångsreserv, column wheel

2.jpg


3.jpg


4.jpg

Två polare! Kompletterar varandra perfekt :)

5.jpg

Wristshot!

Är riktigt nöjd! Sitter perfekt på handleden och är enligt mig en riktig skönhet. Tack till Eric på Rob E för en trevlig affär och bra deal!

Har ni några frågor är det bara att köra på!

/joF
 

TouchingEvil

Cartier
1.jpg


Hej alla,
Har sedan dagen jag sålde min Navitimer saknat en kronograf som komplement till min dykare. Har länge varit sugen på en klocka med så kallad panda-dail, d.v.s. olika färger på tavlan och sub-tavlorna. Har testat Breitling transocean som såg perfekt ut på pappret, men enligt mig var den lite för stor. Daytona-pandorna är ju självklart sinnessjukt vackra.. en sådan får det bli en annan gång.. :)
Ett märke som varit ganska anonymt för mig fram tills nu är Longines. Jag råkade se denna klocka i en tråd på ett annat klockforum av en slump och fastnade direkt! Sprang ner på stan för att leta upp denna klocka snabbast möjligt! Föll direkt för den, och första gången den satt på armen förstod jag att den var rätt för mig!

Lite information om klockan innan bilderna:

Namn: Longines column wheel chronograph
Diameter: 40 mm
Urverk: Longines caliber L688.2 med 54 h gångsreserv, column wheel

2.jpg


3.jpg


4.jpg

Två polare! Kompletterar varandra perfekt :)

5.jpg

Wristshot!

Är riktigt nöjd! Sitter perfekt på handleden och är enligt mig en riktig skönhet. Tack till Eric på Rob E för en trevlig affär och bra deal!

Har ni några frågor är det bara att köra på!

/joF

Grattis till en riktigt snygg klocka.
 

Sjobedan

Rolex
1.jpg


Hej alla,
Har sedan dagen jag sålde min Navitimer saknat en kronograf som komplement till min dykare. Har länge varit sugen på en klocka med så kallad panda-dail, d.v.s. olika färger på tavlan och sub-tavlorna. Har testat Breitling transocean som såg perfekt ut på pappret, men enligt mig var den lite för stor. Daytona-pandorna är ju självklart sinnessjukt vackra.. en sådan får det bli en annan gång.. :)
Ett märke som varit ganska anonymt för mig fram tills nu är Longines. Jag råkade se denna klocka i en tråd på ett annat klockforum av en slump och fastnade direkt! Sprang ner på stan för att leta upp denna klocka snabbast möjligt! Föll direkt för den, och första gången den satt på armen förstod jag att den var rätt för mig!

Lite information om klockan innan bilderna:

Namn: Longines column wheel chronograph
Diameter: 40 mm
Urverk: Longines caliber L688.2 med 54 h gångsreserv, column wheel

2.jpg


3.jpg


4.jpg

Två polare! Kompletterar varandra perfekt :)

5.jpg

Wristshot!

Är riktigt nöjd! Sitter perfekt på handleden och är enligt mig en riktig skönhet. Tack till Eric på Rob E för en trevlig affär och bra deal!

Har ni några frågor är det bara att köra på!

/joF

Riktigt fin klocka! Stort grattis!
En ohyfsad fråga. Vad kostar en sådan? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
40mm låter som en bra medelväg. 38 kan uppfattas för litet av vissa och 42 tycker jag ser alldeles för stort ut. Longines sköter sig!
 

JesperO

Rolex
Grattis - har faktiskt också kikat på den i min kronojakt, gillar pandadials, riktigt fin och perfekt storlek!
 
Topp