• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av Rolex 116000

Färg på tavlan

  • Silver

    Röster: 42 55.3%
  • Lila

    Röster: 34 44.7%

  • Totala väljare
    76

Arvin

Omega
2-Faktor
Tjena.
Ska köpa en Rolex 116000 till min flickvän, har lite svårt att bestämma mig med vilken tavla man ska köra på?
Lila eller silver, vad tycker ni?

Tänkte även om man kunde gravera baksidan (boettlocket) någonstans i Göteborg?
Skall man ta av locket och lämna in det eller hela klockan?

image.jpg
 
Senast ändrad:

finnirgens

Panerai
Silver, helt klart! Om det önskas omväxling så är det väl bara att byta vartefter! Fin klocka, hon blir säkert förtjust!:)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilken present! Jag säger dock Red grape, tycker den är riktigt snygg. Det går att köpa och byta tavla i framtiden för övrigt, kostar ca. 5k inkl arbete.
 

Greven

Audemars
Jag röstar på silver. Ser att du i tråden nu är inne på lila och den är ju riktigt cool. En tanke bara; lila är lite svårare att matcha till olika färger och till silver kan hon bära i vilken färg som helst. Bara en tanke. Oavsett färgval så är din gåva bland det bästa som man kan ge till sin käresta. Heder åt dig!
 

Arvin

Omega
2-Faktor
Blir nog lila.
Tack för all input, får ta mig till bergströms idag eller imorgon och lägga handpenning på en sådan.

Ingen som vet ang graveringen ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Silver för fan! Det är ju en dam du köper till och silver går att matcha till allt.
 

VCalmen

Cartier
Jag röstar med på silver. Lila är roligare men risken är
1) Man tröttnar på färgen (Visst kan man byta det men ärligt tror jag att hon hellre låter den ligga än att lägga ner 5K på att byta. Såvida hon inte har ett intresse av klockor.)
2) Som Yonsson säger. Matchningen. Silver funkar till ALLT. Det gör inte lila.
3) Silver är tidlös. Det är inte lila.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lila. Silver kanske går till allt men jag hade tröttnat på samma sätt som jag tröttnar på en svart modern sub. Det är fräscht men tråkigt. Lila ger den där extrakänslan och lila går till det mesta.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kommer köpa en red grape till frun nästa år när hon fyller år. Hon har andra klockor med silvertavla och säljer aldrig en klocka så hon behöver något kul. :)
Riktigt snygg i "lila"
 

Landshark

Cartier
Tjena.
Ska köpa en Rolex 116000 till min flickvän, har lite svårt att bestämma mig med vilken tavla man ska köra på?
Lila eller silver, vad tycker ni?

Tänkte även om man kunde gravera baksidan (boettlocket) någonstans i Göteborg?
Skall man ta av locket och lämna in det eller hela klockan?

image.jpg

Fin present och snygg klocka. Hoppas hon blir glad!
Vad hade du tänkt gravera in? "Lämnas tillbaks vid eventuell separation" ;)
Skämt åsido skulle jag skippat gravyr. Funkar möjligen på typ Elvis eller Churchill...
 
Topp