• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp av Rolex Sub (no date) - Chrono24

Jonis

Breitling
Hej!

Har kollat en del på Rolex subar på sistone. Först var jag inne på en sub med datum men det skiftade, inte alls för prisets skull, utan helt enkelt för klockans elegans i sin enkelhet (jädrar va pretto det där lät :)).
Hur som helst... Har inte handlat begagnat innan och skulle behöva lite hjälp. Och så är jag inte så haj på Rolex... Går det överhuvudtaget att pruta på (ex.) Chrono24? Många 14060, som ser helt ok ut på bilderna, ligger ute för omkring 28-30 tkr. Hur mycket kan man få ner det priset -- ett riktmärke? Och några speciella årtal att föredra?

Tack för hjälpen!!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det första du måste förstå är att Chrono24 är en annonsplats för företag och personer som säljer klockor.
Om det går att pruta är således olika från objekt till objekt.

14060 brukar börja nånstans runt 25 på länk, och uppåt beroende på hur ny den är.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Chrono24 är som Blocket, precis som vaniljglass säger. Generellt brukar prisnivån ligga högt där hos de flesta handlare.

Föreslår att du spenderar någon tid med att läsa på om Submariner-modellerna. Det är kul och du kommer att lära dig mer om exakt vilken modell du vill ha, plus att det gör dig starkare som köpare (särskilt som du säger att du inte har handlat begagnat förr, samt att du inte kan så mycket om Rolex och dessutom vill komma ner under 28 tkr - som jag läser det du skriver).

Personligen tycker jag att själva "jakten" är en viktig del av köpprocessen. Det gör också att när man väl får sin klocka så är njutningen desto större. Detta ska förstås inte hindra impulsköp... :happyhappy:

Tips: Läs på om 14060M samt om 14060. Det är nog mellan dessa två du väljer.

Lycka till!

mvh A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Min erfarenhet av chrono24 är från somras då jag köpte 2st klockor. En Rolex Submariner och en YM, det går att pruta lite ca 1000kr plus att frakten ingick men det kan ju så klart skilja sig såklart från fall till fall. Men det skadar inte att fråga säljaren, kan bara få ett nej.

Lycka till!
 
Topp