• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp canceled, vilken besvikelse!

Degnell

Cartier
2-Faktor
Skriver av mig då folk i min närhet inte riktigt tycker att mitt problem är någon "biggi".
Sålde i helgen mig Longines Hydroconquest automat för att istället inhandla den klocka jag fortsatt snegla på ett helt år sedan jag valde bort den till förmån för nys nämnda Hydron, en Oris Aquis. Hittade lägligt nog en Aquis på EBay köpt i London för dryga året sedan och sedan dess knappt använd, mint condition. Vann budgivningen i lördags kväll och har sedan dess gått och väntat på en bekräftelse på att uret postats och är påväg, men trots påtryckningar på säljaren har det inte skickats då hen tydligen varit lite för upptagen för att hinna med detta(eller ens svara med mer än en mening när jag sökt kontakt i frågan). Förväntansfull som ett barn dagarna innan julafton har jag tittat på EBay efter leveransbekräftelsen minst 20 ggr/dag(maniskt), men nu nåddes jag av beskedet att klocka och box är trasigt och att köpet avbryts. Besvikelsen är TOTAL! Vill tro att jag hade gjort ett kap på en ett år gammal Oris Aquis 43mm på länk i så gott som nyskick för 9300:- fraktat och klart. Nu är jag åter på ruta ett och får börja leta på nytt. Frugan tycker att det väl bara är att leta ny, men detta är ändå nått som blev en skaplig energitjuv då jag betalat(ja jag får tillbaka pengarna av paypal) och kollat på klockan otalet gånger samt stolt visat upp dom för vänner och bekanta och nu blir det inget. Det kändes liksom som att klockan redan var min och nu är den borta. Långt inlägg om ett ickeproblem egentligen, men dom ända som kanske kan förstå min frustration är andra som delar samma intresse.

Avslutar med en bild på uret jag aldrig fick nöjet att träffa.
image.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Åk dit. Gör kaos med strulputten. Profit.

Nej, skämt åsido känner jag med dig. Jag hatar jakt, jag hatar väntan. Riktigt trist faktiskt.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Lite som när jag redan hade köat tre månader för en Daytona. Var fortfarande sju personer före mig i kön. Tröttnade, och avbokade. Nu har jag dessutom tappat suget till att äga en... buh
 

jabla

Sarlacc
Tror som ovan att säljaren tyckte den gick för billigt.
Tråkigt för dig men leta vidare, det är en jättetrevlig klocka som jag tror du kommer att bli nöjd med.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Trist! Kan väl vara en tröst att 9300 är inget direkt omöjligt Har sett dem gå för 8500-10tkr i väldigt bra skick så håll ut. Dyker med jämna mellanrum upp på k&s
 

Knypplarn

Cartier
När du väl sitter där med klockan i slutändan kommer det kännas ännu bättre med tanke på alla hinder du har överkommit!

För att lätta ditt sinne kan du ju alltid skriva en riktig lång och dräpande recension av säljaren på Ebay.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
När du väl sitter där med klockan i slutändan kommer det kännas ännu bättre med tanke på alla hinder du har överkommit!

För att lätta ditt sinne kan du ju alltid skriva en riktig lång och dräpande recension av säljaren på Ebay.
Så lång blir den ju tyvärr inte då det är max antal tecken man får använda(kanske 2-3 rader), men ja jag kommer inte rosa säljaren direkt.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Så fick den här historien till slut ett lyckligt slut, och jag känner mig drygt ett dygn senare otroligt nöjd över utfallet! Här min nya Oria Aquis Deap Blue som varit i min ägo knappt en kvart. Tack @Foxbolt för en trevlig och smidig affär!
 
Topp