Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köp och sälj!

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 12 maj 2015.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Reflektion en tisdagskväll.
    Denna gång handlar det inte om något som ska förbättras eller något spam.

Nej nu vill jag vill jag bara tillägna en kort tråd till att hylla köp och sälj tråden.
    Var länge sen jag såg så många trevliga och olika objekt. Risk att sättas i personlig konkurs.

Allt från OP's, Daytonas, PP's, Ryska klockor, ja name it.

Kul!

Det var allt. Ville bara sprida lite positivitet i en vardag där det negativa oftare är lättare att hitta än det positiva. :D Extra tack till admin som håller oss i hagen.

orre, Chami, Fixoflex och 29 andra gillar detta.
  2. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    En och annan kul Bratte också, några intressanta IWC.. Det här med stenhårt sparbeting till helt andra ändamål blir bara svårare och svårare!

Kan vi inte bara få in några träiga handlare, lite sönderpolerade och överprisade objekt i typ 1,5 år till? Skulle underlätta! ;)

3. poormans

poormans Präst

samma här mkt trevliga klockor, kanske lite tunt på vintage sport rolex men men kan bara bli bättre

cheers
    christian

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Synd att den där half-huntern drogs tillbaka. Sådana praktexemplar ser man inte varje dag! :)

Snårtas, Strindberg, Freddie L och 14 andra gillar detta.
  5. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trevligt! :)

6. Denke

Från:
    Stockholm
    Det är nog inte så många som är intresserade av vintage sportrolex här på KS. :D

7. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Ja, var precis till att skicka PM när statusen ändrades till "tillbakdragen".. kändes dumt att vara påflugen.. :bookworm:

8. Denke

Från:
    Stockholm
    If you snooze osv... ;)

9. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hörde att säljaren var svår och svarade inte på pm, men kan inte stämma... ;)

10. Denke

Från:
    Stockholm
    Tydligen en riktigt knepig kille. Men snygg.

Holmqvist gillar detta.
  11. Vincent

Vincent Friends of KS

Från:
    Västkusten
    Hylla?! Köp och sälj äter upp mig inifrån.
    Vill köpa ny klocka varannan dag!

Fast jag gillar det :)

M021 och christian-h gillar detta.
  12. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Men ingen Hulk.
    Step up your game! Lägg ut en bra Hulk så nappar jag!

13. poormans

poormans Präst

näää så måste det vara!!!!! tur att de funkar som sänken på metspöt när det är fisketävling på torsdag ;)

Jimpa, MariaE och Denke gillar detta.
  14. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Administration gör verkligen ett bra jobb. Tack för att ni erbjudes dessa tjänster till oss "dödliga"

15. hedbrg

hedbrg Borgare

Bra initiativ till hyllsningstråd! Alldeles för få av dom! Älskar't!

16. Bramserud

Bramserud Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Älskar köp och sälj, trots att det inte blir så mycket handlande ger den mycket glädje och inspiration inte minst. :)

17. Omen

Omen Goldmember

Behövs fler sådana här positiva trådar, bravo!:)

18. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Håller med! Roliga klockor!

Alltid kul med en positiv syn!

19. Annapanna

Annapanna Torpare

Hejsan,
    jag är ny på forumet så jag kanske är i fel tråd, isf får ni gärna hänvisa mig vidare. Jag håller på med ett projektarbete på Berghs som går ut på att titta på en ny kommunikativ plattform för Sjöö Sandström. Då jag själv inte varken har ägt eller äger en SS skulle jag vilja samla lite input från er som kan mer. Om ni som kan skulle vilja ta någon minut bara för att svara på ett par frågor om SS så skulle jag bli väldigt tacksam!
    För det första så känner jag till lite hur snacket gått på klocksnack kring just SS, speciellt har jag noterat invändningar mot kvalitet, bristen på historia och tradition samt en osäkerhet kring märkets identitet. Men vad är det som å andra sidan kan locka med SS? Ni som någon gång funderat på att köpa en Sjöö Sandström, varför funderade ni på det? Och varför valde ni att göra respektive inte göra det? Om ni köpt en Sjöö Sandström någon gång, vad fick er att vilja göra det? Vad är det ni värderar med märket? Vad ser ni för fördelar med SS som ni inte ser hos eventuella konkurrenter?
    Jättetacksam för all eventuell input!
    Vänligast Anna

20. OskarK

OskarK Friends of KS

Köp & sälj på KS är grymt! Kan nog vara den bästa försäljningsplattformen som finns i klockväg. Stor tack till admins för detta! :)

Edit: Bra trådstart Martin021

M021 gillar detta.
  21. Whitevalley

Whitevalley Friends of KS

Från:
    Öarna

Tips! Testa sökfunktionen "Sjöö Sandström" så får du nog upp en hel del trådar/recensioner som kan vara värda att uggla igenom.
    Alternativt lägga ett inlägg i diskussionstråden där du efterfrågar en fokusgrupp gällande SS ;)

22. Whitevalley

Whitevalley Friends of KS

Från:
    Öarna
    Stor tumme upp för KS Köp & sälj, många sömnlösa kvällar som man legat med fingret på uppdateringsknappen för att se nytt :)

23. Jacob

Jacob Friends of KS

En liten fundering om k&s...

Minns jag fel eller var det fler "Säljes/Bytes"-annonser förut - som nu ersatts av en ökning av bara "Säljes"?

Om jag har rätt:
    Vet ni bara bättre vad ni vill ha nu eller?
    Och det finns inte de klockorna på forumet?
    Eller...?

Mårtenssons ur Brookfield