• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp råd

maxmol

Panerai
Har alltid tyckt att dessa trådar är lite töntiga. Hur kan man inte veta vad man vill ha. Men helt plötsligt så har jag möjlighet att köpa två klockor som jag drömt om den senare tiden men har bara råd med en...

Så fråga lyder Tudor Pelagos eller Rolex Oysterquartz (vintage)?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle nog välja Rolex Oysterquartzen, mest pga att den är lite ovanligare bland alla Rolex som finns på klockforum. Nu är väl inte Tudorn så jävla vanlig heller men det är något extra med en Oysterquartz. Har än själv.

 

Mattan

Panerai
OQ helt klart, Tudor har en del riktigt fina äldre klockor och visst är pelagosen fin, men vill du ha en keeper hade jag satsat på rollen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu är jag partisk... men en OQ är lite kul ändå, och sticker ut mer än "ytterligare en dykare"

null_zpsb7b6a4c3.jpg


null_zps783472e2.jpg


null_zps1e7ad1e1.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
För att svara på frågan svarar jag - varken Rolex OQ eller Tudor Pelagos, kör på en Blackbay Heritage....
 

vonhall

Rolex
Den är inte vacker - den är mer cool. Svårt att säga, men den har en mer macho-estetik snarare än klassisk vacker

Det är det som är kul med klockor. Att folk har så olika smak vad gäller klockor! Fast just nu så känns OQ så jäkla heta hos alla så jag kanske har fel! Samtidigt så har jag svårt att glömma när alla skulle köpa dykaren från Tärnan. För i dag så ser man den aldrig.
 
Topp