• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köp & Sälj - musikalitet och disciplin.

Snårtas

Rolex
Minns inte hur det var när jag själv registrerade mig. Men får man någon typ av välkomstmejl med info etc?

Jag har stört mig på att folk inte ens orkar läsa riktlinjer för forumet och K&S innan de kastar in frågor om varför de inte kan posta. För de som inte har tålamodet/insikten om att försöka anpassa sig till forumets skrivna och oskrivna regler så kanske ett tydligt välkomstmejl med länkar till de trådarna kunde hjälpa en del nya på traven?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Dra ned på antalet tillåtna annonser/bumpar till 1 /dygn. Som det är nu leder till ett hysteriskt annonsflöde. Det verkar bara accelerera.

Det vore inte heller fel att i reglerna tillägga att andra svar än frågor av allmänt intresse undanbedes, Det finns ju möjlighet att "starta konversation".

Det här är det enda jag tycker är coolare på grannforumet!

Sådeså!:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Dra ned på antalet tillåtna annonser/bumpar till 1 /dygn. Som det är nu leder till ett hysteriskt annonsflöde. Det verkar bara accelerera.

Det vore inte heller fel att i reglerna tillägga att andra svar än frågor av allmänt intresse undanbedes, Det finns ju möjlighet att "starta konversation".

Det här är det enda jag tycker är coolare på grannforumet!

Sådeså!:)
Det är redan begränsat till 1 Bump/dygn - försök att göra annat. ;)
 
Bach, Beethoven och Mozart. Ja tysken har aldrig varit speciellt musikalisk. ;)

Sen var der 100 poster också. Kvantitet är också en kvalitet sa en viss mustaschprydd herre i Soviet. Personligen ser jag inte hur det kommer ändra något förutom en förmodad ökad mängd av intetsägande och meningslösa inlägg. Men jag kan ju ha fel.

Berömvärt att man faktiskt försöker ta tag i något man uppfattar som ett problem. Förhoppningsvis med goda resultat. Själv har jag inte mycket åsikter i ämnet förutom att jag tycker det räcker med bump var tredeje dag som mest.
 
Till sist vill jag även nosa på ämnet forumets syfte på tal om någon nämde butiks/företagsannonser. Om detta är ett forum för klockintresserade för diskussioner främst inom området klockor med en bonusdel för köp & sälj tordes man inte behöva ha ett vettigt antal seriösa inlägg i andra forumdelar för att ens få lägga upp annons?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Till sist vill jag även nosa på ämnet forumets syfte på tal om någon nämde butiks/företagsannonser. Om detta är ett forum för klockintresserade för diskussioner främst inom området klockor med en bonusdel för köp & sälj tordes man inte behöva ha ett vettigt antal seriösa inlägg i andra forumdelar för att ens få lägga upp annons?
Man behöver minst 20 inlägg och varit medlem i minst 1 vecka.

Nu har vi lärt oss. När Daviden nämnt oss ska vi inte bry oss, men det är ju synd förståss...:D
Haha ping Tobbe-i-Etuna ! :)
 
Topp