• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa 11618

johan_w

Omega
Har blivit sugen på guld Sub, helst 16618 med svart tavla. Kollar man på ex Chrono24 så finns det väldigt få från 2000-talet, och alla är blå (något enstaka undantag i USA, moddade?).

Varför finns det inga senare klockor med svarta tavlor? Är det något man skall tänka på gällande dessa klockor i allmänhet?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Mycket märkligt. Kan det vara så att de svarta inte producerades under en period i början av 00? Låter iofs skumt. Men det finns ju som du säger bara ett fåtal ute och alla är i USA (kollade iofs inte vilka år de var från, men de jag såg var 90-tal.) Resten jag hittar utöver det är ju senare refen, 116618. Och kostar därefter.

Någon speciell anledning till varför du vill ha en sen 16618? Har du budgeten och handled nog för maxicase så köp en 116618 bara?
 

johan_w

Omega
Egentligen gillar jag gamla caset bättre, har samtidigt inte ägt någon med Maxi case så det kanske är dags att prova.

Väljer dessutom lite mellan vitguldaren (116619) och då har jag inget val..
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1072.JPG
Oavsett så är den snyggare i blått ;)

Ser inte det som någon dealbreaker, hitta en i så bra skick som möjligt och köp till scart tavla och insert hos Rolex AD
 
16618 är snygg, lite mindre "bulkig" än sen efterträdare 116618, men den har den gamla länken och låset som får mig att rysa.
Nya låset framförallt är hungra gånger bättre, men detta passar i min vetskap endast på den klocka den hör till.
 

johan_w

Omega
Jag håller med om spännet som är grymt på den nya, inte helt såld på caset men tycker inte illa om det.

Känns som skillnaden i pris är i runda slängar 60' på vettiga objekt med 140-ish på 16618 och strax norr om 200 för 116618 vilket iof är en del med. Frågan är om det är värt det...

Hur ser man på att bytt tavla från blå till svart om man skulle sälja klockan (vilket jag iof inte gjort än med någon och är på min sjunde..). Är det ok om man har kvar den gamla tavlan eller är det helt fel?
 
Topp