• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa ansett arbandsur för ca 30

johannes88

Breitling
Om jag skulle köpa en Rolex Explorer för ca 30 000 kronor begagnad i gott skick, safirglas, automatisk ca 39 mm och uppåt, var hittar jag den?
 

johannes88

Breitling
Nu står det mellan att köpa en Rolex Explorer - den är evig! Eller en Jaeger-LeCoultre Master Control eller IWC Portofino Automatic eller IWC Ingenieur. Vilken av dessa hade ni valt?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Finns en fin Explorer ute på K&S, fullset. Perfekt vardagsklocka.
Edit: Ojdå, såg nu att du ville ha minst 40mm (den är 36).
 

meo_swe

Audemars
Tudor Black Bay!
trevlig och mångsidig. 42mm.
Lite av en sleeper också:)
IMG_20151026_161157.jpg
DSC_0635.JPG
DSC_0556.JPG
 

Dojo80

Breitling
Personligen hade jag slagit till på någon limiterad utgåva från Seiko runt 30K. Eller beggad GS. Nu ville du ju ha Schweiziskt så då röstar jag på beggad Rolex, A Lange, Omega, Vacheron C?, JLC.
Tror märken som Breitling, Tag Heuer håller värdet sämre... Oris vet jag inte, men jäkligt snygga!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Personligen hade jag slagit till på någon limiterad utgåva från Seiko runt 30K. Eller beggad GS. Nu ville du ju ha Schweiziskt så då röstar jag på beggad Rolex, A Lange, Omega, Vacheron C?, JLC.
Tror märken som Breitling, Tag Heuer håller värdet sämre... Oris vet jag inte, men jäkligt snygga!
Vart köper du begagnade A Lange och Vacheron för 30 papp ??
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Omega Aqua Terra? En 8500 pre-master borde man väl absolut kunna få för 30'? Riktigt snygga tycker jag, verket är väl ett av de bättre som finns också har jag fått för mig...
 

paradis

Audemars
Tror att det bästa för dig blir till att spara lite mer. Så att du kan köpa klocka som ska behålla värde, då får det bli en Rolex. Innan du betalar så läger du upp bilder här , så att dom som kan klockor kan se så att allt är OK. Många gör tvärtom, ock då kan det bli problem, ej original delar, sliten, polerad för mycket,mm Rolex 40mm i bra skick , ja då måste du nog ha 40.000 +
 

johannes88

Breitling
Tror att det bästa för dig blir till att spara lite mer. Så att du kan köpa klocka som ska behålla värde, då får det bli en Rolex. Innan du betalar så läger du upp bilder här , så att dom som kan klockor kan se så att allt är OK. Många gör tvärtom, ock då kan det bli problem, ej original delar, sliten, polerad för mycket,mm Rolex 40mm i bra skick , ja då måste du nog ha 40.000 +

Ja, ska kanske spara en liten slant till. Annars är jag sugen på att köpa en Jaeger-LeCoultre Master Control begagnad för drygt 30. Så får det bli min vardagsklocka. Kanske inte är så viktigt att den håller sig i värde om jag ska bära den länge. Hade inte tänkt sälja än på ett tag i alla fall. Så får la revidera mina tankegångar något i alla fall. Det är nog bra för mig också att inte köpa en Rolex för den är för välkänd. Jaeger-LeCoultre känner nog inte så många till om dom inte gillar klockor.
 
Topp