• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Breitling i USA?

Filling

Breitling
Hej, ny här!

Ska till New York i sommar och tanken slog mig att man kanske skulle köpa sig en ny Breitling! Någon som har koll på priserna där? Hittar ingen prislista på nätet..
Är på jakt efter en komplett prislista om nån har det, annars är det en Navitimer som lockar..

Tack o bock

Kapten Filling :D

Om tråden hamnat helt fel, så vänligen flytta den rätt!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Utan att vilja vara en glädjedödare så vill jag tyvärr meddela att risken för att du får betala tull och moms och bör räknas med. Allt över 4300 kr skall betalas för, och en klocka bör väl vara rätt lätt att spåra med hjälp av serienummer?
http://www.tullverket.se/innehallao/k/k ... 00095.html

Om det inte är en ny klocka det handlar om så är det säkert många som påstår att man hade den när man kom. Detta tänker jag dock inte uppmana dig att göra då det är ett brott.
 

kalle

Omega
Bojke skrev:
Utan att vilja vara en glädjedödare så vill jag tyvärr meddela att risken för att du får betala tull och moms och bör räknas med. Allt över 4300 kr skall betalas för, och en klocka bör väl vara rätt lätt att spåra med hjälp av serienummer?
http://www.tullverket.se/innehallao/k/k ... 00095.html

Om det inte är en ny klocka det handlar om så är det säkert många som påstår att man hade den när man kom. Detta tänker jag dock inte uppmana dig att göra då det är ett brott.

Kan man inte köpa en klocka sedan ha den på sig? Eller måste man själv anmäla sitt köp till tullen? Bryr man sig inte om boxen kan man ju slänga den eller bara ha den i väskan! :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
kalle skrev:
Bojke skrev:
Utan att vilja vara en glädjedödare så vill jag tyvärr meddela att risken för att du får betala tull och moms och bör räknas med. Allt över 4300 kr skall betalas för, och en klocka bör väl vara rätt lätt att spåra med hjälp av serienummer?
http://www.tullverket.se/innehallao/k/k ... 00095.html

Om det inte är en ny klocka det handlar om så är det säkert många som påstår att man hade den när man kom. Detta tänker jag dock inte uppmana dig att göra då det är ett brott.

Kan man inte köpa en klocka sedan ha den på sig? Eller måste man själv anmäla sitt köp till tullen? Bryr man sig inte om boxen kan man ju slänga den eller bara ha den i väskan! :D

När jag läser mitt inlägg igen märker jag att det verkar som att är kunnig inom området, så är inte fallet.

Utan att vara någon expert så antar jag att det självklart är möjligt att slippa undan moms och tull, men man begår samtidigt ett brott, och om man skulle bli påkommen så är det förmodligen inte så kul.
Någon som är mer kunnig får gärna fylla i luckorna.

Edit: Saxat från tullverkets hemsida: "Vill du ta med dig varor utöver det tull- och skattefria beloppet måste du anmäla det vid inresan till Sverige och betala tull och andra eventuella skatter. Du anmäler varorna genom att fylla i ett enhetsdokument. Blanketten hittar du längre ner på sidan."
 

Filling

Breitling
Ok, tack för svar. Planen är att ev köpa en klocka där, ny, och sen skicka hem kvitto och boxen per post. Klockan på handleden kan ju aldrig tullen kolla var /när den är köpt.
Ska bara hitta lite priser också! Och om någon har koll - hur är det med att köpa Rolex i USA? Prismässigt då :?:
Milgauss är ju också läcker..
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Fast det är väl inte så att tullen står o kollar igenom dina väskor ifall du råkar ha en box till klockan i väskan.. Tror nog det är rätt lugnt :)
 

fearside

Omega
Dock är ju frågan, kan du inte få ett vettigt pris av din lokala handlare? :eek:
När jag köpte min senaste Breitling så fick jag ett hyggligt pris. :)

Vad jag vet, vad jag själv tittat, så kan man få fram ett cirka pris(retail) på en klocka från Breitlings hemsida.
Dock måste man "bygga" klockan.


Hur som, jag har haft samma planer, pysa över på en weekend/semester, kanske tjacka en sprillans Rolle och skicka hem box och papper. Hittade denna prislista på Rollisar(2012) i USA, vet inte riktigt om den stämmer. Men att döma av priserna, så verkar den stämma hyggligt.
http://www.minus4plus6.com/pdf/Rolex_Price_List_June-1-2012.pdf

/fearside
 
Topp