Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa Deepsea, tips på butiker

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tony, 1 juni 2013.

1. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

Jag är på G att köpa min första Rolex, nämligen en Deepsea.
    Har kollat runt lite på nätet, de som har bra pris är uret.se och Watch on watch.
    Jag vill ha lite tips från er med mer erfarenhet av Rolex-köp; finns det någon AD-butik eller nätbutik med bra pris på en Deepsea? Vill gärna inhandla på en AD-butik men priset talar emot lite. Ska eventuellt åka till Hong Kong på semester, någon med erfarenhet av köp från Hong Kong.

Tack på förhand.

2. Gavve

Gavve Greven

Är det ett måste att köpa nytt eller... finns åtminstone 2 på forumet jag känner till som kan tänka sig att sälja

3. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

Nja, är lite av en pedant. Men är skicket bra så jag öppen även för en begagnad. :)

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Josef B

Gavve och Målarn gillar detta.
  5. ZQT

ZQT The Banker

Du sparar ju rätt bra med pengar genom att inte ta den initiala värdeförlusten själv...

Gavve gillar detta.
  6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tony gillar detta.
  7. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Håller med glassen. Du hittar nya DSSD ute i EU för 62-63.

Tony gillar detta.
  8. Landshark

Landshark Borgare

Ehh, Nä! Man hittar inte nya inom Eu för 62-63. Listpris ny hos AD i Sverige är ca 92.300 kr. Man hittar en bättre begagnad - i Sverige eller inom övriga Eu länder för ca 65.000 kr. Vilket för övrigt är vrålbilligt för det uret! Hade jag haft cash:en hade jag slagit till direkt!

9. Zed

Från:
    Göteborg
    Kolla chrono24 innan du uttalar dig så kategoriskt.

10. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Skämtar du med mig? För något år sedan såldes en på TTT för drygt 50k.

På chrono24 finns det flera begagnade under 60.

Och det finns helt nya under 65.

Vart får du din info ifrån? 65 000 är absolut inte vrålbilligt. Det är inte ens billigt.

11. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Ni ska nog börja med att enas kring en definition av begreppet ny... en oanvänd direkt från handlare, ej ifyllt cert etc. lär vara svårt att hitta för 65 Tkr. Däremot i nyskick finns det ju ex. för under 60 Tkr.

12. Tony
    Trådstartare

Tony Stadsbo

Med ny menar jag oanvänd.

13. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Målarn gillar detta.
  14. fredtiger

fredtiger Stadsbo

15. konkas

konkas Friends of KS

Kan förmedla en för omgående leverans 25% under list. Skicka PM om intresse finns.

16. Landshark

Landshark Borgare

Helvete vad stryk man fick nu då. :eek:

Känner att jag vill förklara mig och den är som följer.
    (Egentligen skulle jag nog hållit truten, men det kan i bland vara svårt)
    Snackade med min AD. Han sa att han förväntade sig en snar höjning av listpris med ca 10.000 kr.
    Varför? Han hade varit på fabriken och fått se hur kostnadskrävande dessa uren var att producera jämfört med vanliga
    exempelvis subbar. Bara framställningen av den keramiska vridkransen tar 40 timmar!
    (Han var mer imponerad av framställningen av DSSD än den hos AP).

Blocket-/KS - begagnatpriser har legat kring ca 65-77.000 kr. Tror inte att jag "outar" Spencer66, när jag nämner att han ville ha 65.000 kr för sin 2008:a.

Detta är alltså min bevekelsegrund för ovanstående påstående. Jag kan ha fel. Jag vill ändå påstå att 65 papp för en bättre begagnad Dipsy är ett bra pris. Kan någon här matcha det med en NY klocka så är jag den första att gratulera. :)

17. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Riktigt tramsigt att hänvisa till köp/sälj på TTT som är flera år gammal. Klockan har gått från 67 när den kom till över 90 tusen i nypris. Om man inte fattar att andrahandsvärdet då följer med gör en banne mig svagsint!

Landshark gillar detta.
  18. Zed

Från:
    Göteborg

Har du sålt din?

19. Zed

Från:
    Göteborg
    Jag köpte för övrigt en DSSD för 53 500 kr för exakt ett år sedan via TTT.

Det är självklart upp till var och en vad man vill betala men personligen köper jag hellre en ny för 65 än en välanvänd 2008 för samma pengar.

20. Spencer

Jag har fått folk som vill köpa men då den mc jag tänkte köpa är såld så finns ingen anledning att sälja längre..

21. Zed

Från:
    Göteborg
    Sedan är ju DSSD lite speciell i och med att den stegrat i värde dramatiskt det senaste året utan att populariteten hängt med så att säga. Det har gjort att stora rabatter går att få.

Daytonan är prissatt likvärdigt men den kan man inte pruta alls på om man jämför.

22. Landshark

Landshark Borgare

Spännande: Här har vi alltså en produkt som avviker från gängse "utbud - efterfrågan".
    Den stiger i pris men ingen vil ha den, eller?
    Kanske kan Rolex kränga av ett parti att användas som kustsäkring...

23. Zed

Från:
    Göteborg

Hårda ord från en person som själv inte har en susning om hur han ska värdera sin egen SD och måste fråga stup i kvarten. :)

24. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Du är inte med i matchen. Detta var i augusti förra året. Annonserad för 57 inkl rubberb. Såldes billigare.

25. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Varför bara använda sverige som måttstock? Det finns en uppsjö av europeiska handlare som gör bättre priser.

26. Spencer

Att en klocka säljs till klart underpris säger absolut inget mer än att någon hade behov av snabbt avslut. Jag har köpt flera klockor här på forumet av desperata som sålt 30-40 procent under marknadspris. Att någon hamnar i en sådan situation eller väljer att göra ett dumt val säger inget om marknadspris. Jag köpte en fullset Tudor 79090 för 10 och sålde ett år senare för 20. Hade priset ökat med 100 procent eller sålde förre ägaren klockan för billigt? Att en klocka såldes för 57 säger inget mer än att någon behövde göra snabb affär..

27. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Menar du att alla handlare på chrono24, samt de stora i usa också är i behov av snabba cash?

För 65k får du en bnib, vart du än vänder dig i världen i stort sett.
    Att man får en beggad för 65 på klocksnack, säger mer om priserna här än marknaden överlag.

Zed gillar detta.
  28. Spencer

Att köpa från US innebär en stor risk för både tull och moms. Ingen av de nya du hänvisar till är från AD utan gråhandlare vilket innebär att de inte är nya men oanvända. Då jag har fått köpare på mitt pris så förstår jag inte din kommentar. Uppenbarligen går det att sälja en Dipsy.. Förövrigt skulle jag vilja påstå att folk betalar mindre här vilket du borde sett med tanke på vad folk betalar för en AP..

MJ24 gillar detta.
  29. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Inte från AD, men företag.
    Poängen i det hela är att det är vansinne att betala 65k och uppåt när man kan få inplastat från ett företag utomlands för samma summa.
    Sedan att folk väljer att betala 65k i sverige, det innebär inte automatiskt att det är ett bra pris.

Vad du menar med AP förstår jag inte. Utveckla gärna, du som vet.

30. Spencer

Vad jag menadevart att folk rent generellt betalar lite på KS och har du en AP är det rent dumt att sälja den här då man troligen får mer på blocket. Alltså, folk/medlemmar betalar inte mycket för klockor på detta forum om det inte är de mest lättsålda. Kunskapen är relativt hög och alla vet att köpa tex en beggad AP innebär att man sitter med en saftig servicenota strax..

Mårtenssons ur Brookfield