• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa dressare eller dykare till kostym

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har lite funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jag tar om några månader studenten, med bal, fyllor och allt vad en student innebär. Jag har använt min Certina DS Action, en klocka som jag själv tjänade ihop riksdalerna till och som har suttit på min handled (nästan) konstant sedan dess.
Den har varit med om några riktiga äventyr och har på så sätt fått ett stort affektionsvärde för mig, speciellt eftersom det var min första automatare och första klocka från ett mer "riktigt" märke.

Hur mycket dödsstraff är det egentligen på att använda en dykare till kostym? Det känns lite ovärt att köpa en dressare för bara ca en vecka, jag skulle gärna lägga till ytterligare några händelser till klockans CV plus att jag kommer behöva en riktigt stryktålig beater?

Jag hoppas att jag fattar mig någorlunda förståeligt. Jag bifogar några bilder från när jag hade en kostym med fruktansvärd skjorta till idag för att ge er en liten uppfattning:D

Trevlig kväll ! DSC_0027.JPG DSC_0026.JPG DSC_0025.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan ju slänga på ett billigt crockoläder för att bryta av lite.
Läder och inte länk gäller ju till dressat. På så sätt kan du ha klockan och känna dig lite mer uppklädd. Ha så kul!

Sen är ju dykare på läder "fel", men men...
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Eftersom den enda som kommer lägga märke till din klocka är du själv, och detta bara tills du blir riktigt dragen, så tycker jag du kan köra precis vilket ur som helst.

Kör hårt
Dagens svar, det tackar jag för!:D

Men jag funderar på att köra på något kul läder, i stil med vad yonsson skrev. Har ni några tips på var man får tag i ett till en bra peng? C&B?
 

Khaleesi

Omega
Släng på ett svart läder som du sa, jag tycker det är skitsnyggt på en del dykare. PO t.ex.
Edit: Black Bay kommer ju till och med på läder.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har du inget nättare tycker jag att du skall införskaffa det. Köp något billigt vintage. Men det är mest du själv som kommer tänka på det så känn efter.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Självklart måste du ha en dressare! Ingen normal kommer dock bry sig det minsta om du kör på Certinan, men för oss här är det väl en dödssynd :) Så självklart ska du ha en skön dressare av något slag. Behöver inte vara något speciellt dyrt, men den kommer ju bli något speciellt efter en av livets roligaste perioder. Sen kan de ju komma till användning längre fram, om den nu överlever :)
 

jabla

Sarlacc
Kör på Certinan MNVik61 tänk på alla minnen som kommer att sitta i de battlescars som den klockan samlat på sig inklusive studenten. Sedan börjar nästa fas av ditt liv, kanske med en ny klocka.
 
Topp