• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa dressare eller dykare till kostym

sveol

Cartier
Orient bambino. Dressigt värre för ca 800 bagis. Finns på creationwatches. Mitt lilla tips ;-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
I min mening är det inget fel på läder på dykare.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Brogren

Cartier
Be om att få en studentpresent i förskott.
Välj sedan någon av dessa ur (båda från Gripenbro.se för snabb leverans):
Rolex 16030 - Rolex är Rolex och den är garanterat vattentät då den servades 2013. Denna kommer du behålla livet ut om du inte blir version 2.0 av Ernesto. Annars kan du köpa hans klocka under Köp och Sälj.
Longines - Denna är kaxig som studentklocka tycker jag. Klassiskt dressur och plus för att boetten är i 18k.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Stort tack för alla funderingar!
Som det ser ut nu kommer jag förmodligen att köra på Certinan med läder. Visst hade jag gärna köpt någon fräck Rolle eller Omega som studentpresent till mig själv, men i nu läget behöver jag spara så många riksdaler jag bara kan inför en flytt till USA till hösten.

Men om någon tycker synd om en stackars fattig student och vill ge han en tjusig dressare eller Rolex så säger jag inte nej;)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det är ju som du säger - det är bara du som kommer tänka på klockan. Och gör du det så verkar du positiv till att ha den på ett så stort tillfälle. Om du har funderat på nytt, så finns det ju bara ett håll du kan gå, och det är dressigare. Det behöver inte kosta skjortan (typ orient) och det är ju en fin studentpresent till dig själv, och en bra "invigning" för klockan.
Med det sagt så är det inte ok med dykare till kostym. :)
 

Whedda

Rolex
Jag har lite funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jag tar om några månader studenten, med bal, fyllor och allt vad en student innebär. Jag har använt min Certina DS Action, en klocka som jag själv tjänade ihop riksdalerna till och som har suttit på min handled (nästan) konstant sedan dess.
Den har varit med om några riktiga äventyr och har på så sätt fått ett stort affektionsvärde för mig, speciellt eftersom det var min första automatare och första klocka från ett mer "riktigt" märke.

Hur mycket dödsstraff är det egentligen på att använda en dykare till kostym? Det känns lite ovärt att köpa en dressare för bara ca en vecka, jag skulle gärna lägga till ytterligare några händelser till klockans CV plus att jag kommer behöva en riktigt stryktålig beater?

Jag hoppas att jag fattar mig någorlunda förståeligt. Jag bifogar några bilder från när jag hade en kostym med fruktansvärd skjorta till idag för att ge er en liten uppfattning:D

Trevlig kväll ! DSC_0027.JPG DSC_0026.JPG DSC_0025.JPG

Om du inte ser dig använda klockan mer än en vecka finns det ingen anledning att köpa oavsett om det är dykare eller dress.

I dagens samhälle är det snarare regel än undantag med sportklocka till kostym. Att köpa dress för att inte "göra fel" blir ju således onödigt. Sen bör man självklart köpa dress om man gillar det men inte för att som vaniljglass brukar säga; fylla alla positioner. :)
 

David

Bödeln
Det är klart att klockan som varit med om allt hittills ska få vara med om detta också! Allt annat är vansinne.

Det finns bara två formregler jag har vad gäller val av klocka, den ena är att inte ha någon klocka alls på begravning, den andra är att om klockan har läderband så ska bandet ha ungefär samma färg som skor och bälte.

(För övrigt, har du sett byxlängden på självutnämnda stilvetare? Klart det inte går att ta något de kläcker ur sig på allvar.)
 

Whedda

Rolex
Det är klart att klockan som varit med om allt hittills ska få vara med om detta också! Allt annat är vansinne.

Det finns bara två formregler jag har vad gäller val av klocka, den ena är att inte ha någon klocka alls på begravning, den andra är att om klockan har läderband så ska bandet ha ungefär samma färg som skor och bälte.

(För övrigt, har du sett byxlängden på självutnämnda stilvetare? Klart det inte går att ta något de kläcker ur sig på allvar.)

Självutnämnda?

Säg någon som utsett sig själv till stilvetare?

Handlar väl snarare om att ju fler människor som väljer att läsa texterna, ju mer makt får man som stilskribent.

Om man tror att stil handlar enbart om byxlängd så är man rätt trångsynt i min mening.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp