• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa en billigare dykare - blå? Seiko - Orient?

D

Deleted member 1154

Guest
Jag är sugen på att fredags-shoppa en dykare, vilken hade ni valt och varför?

kikat på dessa då jag vill ha en touch av blå på nåt sätt...

Har ni annars andra förslag?, max 4-5000kr (helst max 3k)

Seiko Sumo blå är ju cool annars, men haft den och tyckte den blev för klumpig på nåt sätt och för smal länk..

1. Orient Diving Sports Automatic M-Force EL06001D


el06001d_3_1_1.jpg



2.
Seiko Prospex Air Diver 200M Monster SRP581K1

PROSPEX-SEA-SRP581K1.jpg


3. Orient M-Force Automatic Diver Power Reserve EL03001D
el03001d_6_1.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Seiko skx007 och 009 är fina men de har för tunn ring tycker jag och i och med det känns de mindre
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sbdc003 blå sumo. 4-5k på nätet. Pang!
14_16.jpg
Har haft Sumon, men den kändes inte bra på nåt sätt, för stor och för liten länk i förhållande till klockan på nåt sätt... Men visst den är cool

Hade den när dollarn låg lägre så de kostade ca 3k ny, skulle därför kännas jobbigt att köpa en för 5k

/Magnus
 

tossefar

Cartier
SKX007 kan tyckas vara ett tråkigt val men vetefan om det inte är bäst och mest klocka för under 3k. Då är den dessutom betydligt billigare än 3k.

Otroligt nöjd med min. Enklast möjliga urverk men finishen är top notch.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
SKX007 kan tyckas vara ett tråkigt val men vetefan om det inte är bäst och mest klocka för under 3k. Då är den dessutom betydligt billigare än 3k.

Otroligt nöjd med min. Enklast möjliga urverk men finishen är top notch.
Håller med, fyfan vilken bra klocka för pengarna alltså!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Har en SKX031 som jag är nöjd med, men önskar nåt blått!! Orienterna är tydligen 47mm också. lite coolt ändå...

2244.JPG
 

DrKlocka

Audemars
SKX007 kan tyckas vara ett tråkigt val men vetefan om det inte är bäst och mest klocka för under 3k. Då är den dessutom betydligt billigare än 3k.

Otroligt nöjd med min. Enklast möjliga urverk men finishen är top notch.
Jag håller med. Den perfekta beatern i princip. Väldigt stilren för att vara en billig dykare dessutom. Med jubilee sitter den som ett smäck på handleden.

Bytte bort min skx007 ganska nyligen, men kommer definitivt att skaffa en till inom kort.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Tack.... blev sugen på att leta upp en Seiko samurai, möjligen också en sån Longines. citizen klockorna hår tyvärr bort då jag inte gillar designen
 
Senast redigerad av en moderator:

Depp-Erik

Cartier
Squale 50 Atmos borde ligga i prisklassen (?). Har aldrig ägt en men fick klämma lite på en och den kändes stabil, ETA verk har den också så det ska ju inte vara några konstigheter. Finns i flera olika utföranden och meshen som ingår i vissa modeller är tjusig.

Ber om ursäkt om den är ointressant men jag tycker den är råsnygg.
Squale.jpg
 
Topp