• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa en "dyr" klocka. Sjöö Sandström eller någon mer bang-for-buck?

mps

Cartier
Nästa måndag kommer jag komma ett år närmre pensionen och får väl börja fundera på om man skall köpa en MX-5.
Tänkte därför ge mig en liten present.
Jag älskar begreppet "Svensktillverkad" och det är något som känns mer eller mindre utrotningshotat.
Därför har jag tänkt köpa mig en Sjöö Sandström Landsort.
Det kommer nog vara den dyraste klocka jag kommer köpa som min livssituation ser ut nu och det är jag nöjd med.
Tanken som slå mig: Är det det bästa alternativet?
Om jag lägger ca 30k på en Landsort med länk.
Kan jag köpa den och vara nöjd med den och känna att den verkligen konkurrerar med de andra väletableradefabrikaten?
Eller skall jag kolla på en begagnad Rolex, Omega ellernågot annat alternativ?
Är lite såld på att man kan åka till SS och se slutmonteringen.
Se "födseln".
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Sjöö Sandström gör fina klockor. Har du testat klockan? Sitter inte riktigt likadant på länk som på gummi. Min favorit är den gråa med orange sekundvisare.

Edit: Jag hade ägt en sån här om jag inte hade så spinkiga handleder.
115.png
 

mps

Cartier
Får svänga inom och testa den.
Anledningen att jag inte testat är just om den känns bra så impulsköpta jag gärna.

Det låter som ett klokt val om man lyssnar på experterna :pompus:
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Nästa måndag kommer jag komma ett år närmre pensionen och får väl börja fundera på om man skall köpa en MX-5.
Tänkte därför ge mig en liten present.
Jag älskar begreppet "Svensktillverkad" och det är något som känns mer eller mindre utrotningshotat.
Därför har jag tänkt köpa mig en Sjöö Sandström Landsort.
Det kommer nog vara den dyraste klocka jag kommer köpa som min livssituation ser ut nu och det är jag nöjd med.
Tanken som slå mig: Är det det bästa alternativet?
Om jag lägger ca 30k på en Landsort med länk.
Kan jag köpa den och vara nöjd med den och känna att den verkligen konkurrerar med de andra väletableradefabrikaten?
Eller skall jag kolla på en begagnad Rolex, Omega ellernågot annat alternativ?
Är lite såld på att man kan åka till SS och se slutmonteringen.
Se "födseln".

Landsort brukar dyka upp på K&S ganska ofta, köper du en där så har det värsta värde tappet redan skett. Jag tycker svart på gummi är den snyggaste.
Lycka till :)
 

VCalmen

Cartier
Klart du ska ha en Landsort. Som några påtalat. Bättre att köpa den här på K&S. De brukar dock bara säljas på gummi, länken (som enligt mig är överlägsen) kan du ju köpa ny separat.

Lycka till!
 
Nästa måndag kommer jag komma ett år närmre pensionen och får väl börja fundera på om man skall köpa en MX-5.
Tänkte därför ge mig en liten present.
Jag älskar begreppet "Svensktillverkad" och det är något som känns mer eller mindre utrotningshotat.
Därför har jag tänkt köpa mig en Sjöö Sandström Landsort.
Det kommer nog vara den dyraste klocka jag kommer köpa som min livssituation ser ut nu och det är jag nöjd med.
Tanken som slå mig: Är det det bästa alternativet?
Om jag lägger ca 30k på en Landsort med länk.
Kan jag köpa den och vara nöjd med den och känna att den verkligen konkurrerar med de andra väletableradefabrikaten?
Eller skall jag kolla på en begagnad Rolex, Omega ellernågot annat alternativ?
Är lite såld på att man kan åka till SS och se slutmonteringen.
Se "födseln".

Kul att du fastnat för en Sjöö Sandström! Om vi kan hjälpa till på något sätt eller om du har frågor innan köpet får du jättegärna höra av dig till oss. Våra duktiga AD's kan naturligtvis också hjälpa till direkt i sina butiker. :)
 

mps

Cartier
Kul att du fastnat för en Sjöö Sandström! Om vi kan hjälpa till på något sätt eller om du har frågor innan köpet får du jättegärna höra av dig till oss. Våra duktiga AD's kan naturligtvis också hjälpa till direkt i sina butiker. :)

Har varit i kontakt med lokala AD men de har ju slut hela tiden.
Sålde tydligen för bra :)
Så har inte haft möjlighet att klämma och vrida på en ännu.

Var i kontakt med en väldigt trevlig herre som hette Kristofer hos er.
Pratade om att komma upp och se slutmonteringen på en klocka.
Uppskattar verkligen det bemötande och service ni bistår med.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kul att du fastnat för en Sjöö Sandström! Om vi kan hjälpa till på något sätt eller om du har frågor innan köpet får du jättegärna höra av dig till oss. Våra duktiga AD's kan naturligtvis också hjälpa till direkt i sina butiker. :)
Tycker att det är grymt kul att @Sjöö Sandström som tillverkare verkligen tar er tid att svara här och att ni tar KS på största allvar. Det hedrar er! Är också sugen på att handla från er - måste bara avvakta fruns föräldraledighet =)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Nästa måndag kommer jag komma ett år närmre pensionen och får väl börja fundera på om man skall köpa en MX-5.
Tänkte därför ge mig en liten present.
Jag älskar begreppet "Svensktillverkad" och det är något som känns mer eller mindre utrotningshotat.
Därför har jag tänkt köpa mig en Sjöö Sandström Landsort.
Det kommer nog vara den dyraste klocka jag kommer köpa som min livssituation ser ut nu och det är jag nöjd med.
Tanken som slå mig: Är det det bästa alternativet?
Om jag lägger ca 30k på en Landsort med länk.
Kan jag köpa den och vara nöjd med den och känna att den verkligen konkurrerar med de andra väletableradefabrikaten?
Eller skall jag kolla på en begagnad Rolex, Omega ellernågot annat alternativ?
Är lite såld på att man kan åka till SS och se slutmonteringen.
Se "födseln".
Kul val! Glöm inte att köra en uppdatering här när du väl köpt =)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har varit i kontakt med lokala AD men de har ju slut hela tiden.
Sålde tydligen för bra :)
Så har inte haft möjlighet att klämma och vrida på en ännu.

Var i kontakt med en väldigt trevlig herre som hette Kristofer hos er.
Pratade om att komma upp och se slutmonteringen på en klocka.
Uppskattar verkligen det bemötande och service ni bistår med.
Det får du gärna lägga upp en bildserie på!
 
Jag tycker också att man helt klart skal gå för köp av S&S jag har känt på ett par också, den som tilltalar mig absolut mest är Royal Capital et exeptionellt fint ur, möjligt att man en gång går till inköp av en. Landsort har jag inte sett eller känt på, den har en mycket bra design men tror för min del at den blir i största laget. Jag tycker så som dig också att det är viktigt att stödja Svensktillverkat! Go for it!
 
Topp