Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa en ny Rolex 116613 LN G/S ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wantmore, 13 augusti 2014.

1. Wantmore
    Trådstartare

Wantmore Torpare

Från:
    Sundets Pärla
    Hade tänkt att köpa en sprillans ny Submariner 116613 G/S, har kollat runt lite hos AD och fått ganska varierande priser.
    Har fått ett pris som ligger ca 20k under listpriset, är detta ok pris eller var rekommenderas det att handla när det ska köpas helt ny dinka ovh vad är ett riktigt bra pris?

Tacksam för svar...

Mvh

2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag tror Hedens Guld har en ny sådan inne till bra pris.

3. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    En snabb sökning på c24 säger att under 70 verkar ett bra pris, har ingen aning om vad listpriset är.

4. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Listar runt 100.. :)

5. Ricrob

Ricrob Friherre

Listar 102400:- och en ny för 70-75 är ett mycket bra pris. Jag bytsålde min ca månaden gamla 116613LB för ca 75.

6. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
  7. Wantmore
    Trådstartare

Wantmore Torpare

Från:
    Sundets Pärla
    OK tack för svaren , är det riktigt rumsrent att handla av en gråhandlare som Hedens ? Han har riktigt bra pris, ringde dit för förra veckan och frågade om han hade den kvar, men den var nyss såld och skulle få hem en ny inom kort, priset på Blocket är 78k och på deras hemsida så släpper han den för 75999:-. Ska ringa upp där imorgon igen, var plockas klockorna ifrån kan tänkas ?
    Arabvärden, Schweiz, Spanien Italien, USA...?
    Finns det någon som köpt klocka av Heden och kan briefa lite inom ämnet, är han OK att ha och göra med, tar han in klockor och ombesörjer service ifall något skulle vara ur "balans"...?

Med vänlig hälsning

8. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Många kanske har lite att säga om hedens...

Men iaf, jag köpte en exakt sådan rolle av dom i vintras (bytte in min dåvarande klocka). Inga konstigheter alls, klockan var uttagen från AD i Italien samt var som beskriven... dvs ny.

Edit: har även sålt en klocka till dom, inte heller några problem.

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Skulle hellre köpa för 82k hos AD om det är det du får.

10. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Skulle i första hand köpa av den som ger mig bäst pris.

Guskleto gillar detta.
  11. Wantmore
    Trådstartare

Wantmore Torpare

Från:
    Sundets Pärla
    Så om Hedens får Rollen skickad från Italien av en AD för det priset, kan jag flyga ner till Italien och köpa den direkt över disk hos AD Italien och få samma pris ?

Var är det för övrigt billigast o förmånligast att köpa en klocka i världen ?

12. Tapiren

Tapiren Bonde

13. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Det ser onekligen ut som att priserna är exkl moms om man kikar på sidan. "OBS: Priset visas i exklusiv moms!"
    Isf är inte 75tkr superbilligt längre.

14. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Ordinarie pris 1 729 000. Okey.
    Att man sedan listar exkl moms är bara märkligt.

15. Tapiren

Tapiren Bonde

Jag tolkar det också så; då landar man ju på 95.000kr och då är AD-priset på 102.000kr klart attraktivt, i synnerhet med tanke på att det inte är förhandlat än.

16. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag köpte en riktigt fet guldkedja av Hedens Guld för åtta år sedan och var supernöjd. Jag har aldrig heller hört något illa om dem utan bara bra saker. Affären har legat där så länge jag kan minnas och de verkar ha bra snurr på affärerna.

17. David

David Bödeln

Hedens guld är absolut schyssta att ha att göra med, klockorna är fortfarande inplastade och kommer från europeisk AD.

Mårtenssons ur Brookfield