Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa en Speedmaster (Hjälp)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Klockan, 28 mars 2016.

1. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Behöver lite råd då jag är en riktig amatör!

Nu har jag fastnat för en Omega Speedmaster Moonwatch Professional. Lagt ut en annons på Köp och fått lite svar. Det verkar som att man får betala 23-26k för en begagnad Speedmaster (år 2000-2009).

Min fråga är då ifall jag ska satsa på en helt ny ur en nätbutik eller satsa på en begagnad och "tjäna" några tusen på det...
    Om jag tittar på Chrono24 finner jag en sprillans ny (http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-moonwatch-professional-esatile-42-mm--id3759582.htm) för 28k.
    Den finns även på Mywatch.com för 32,500.

Vilken och vart blir det smartaste köpet för en som aldrig lagt mer än 5000kr för en klocka :)

MVH!

2. JayJay

JayJay Biskop

En service kostar från 7000:- enl Nymans prislista... You do the math. Jag hade i a f kört på en helt ny. Företrädesvis över disk, efter prut. Båda forumsponsorerna Nymans och Eriksons säljer ju Omega så börja där.

wotan gillar detta.
  3. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Lite så jag tänkt Jay, nästan billigare att köpa en ny direkt :)