Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa en Speedmaster (Hjälp)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Klockan, 28 mars 2016.

1. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Behöver lite råd då jag är en riktig amatör!

Nu har jag fastnat för en Omega Speedmaster Moonwatch Professional. Lagt ut en annons på Köp och fått lite svar. Det verkar som att man får betala 23-26k för en begagnad Speedmaster (år 2000-2009).

Min fråga är då ifall jag ska satsa på en helt ny ur en nätbutik eller satsa på en begagnad och "tjäna" några tusen på det...
    Om jag tittar på Chrono24 finner jag en sprillans ny (http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-moonwatch-professional-esatile-42-mm--id3759582.htm) för 28k.
    Den finns även på Mywatch.com för 32,500.

Vilken och vart blir det smartaste köpet för en som aldrig lagt mer än 5000kr för en klocka :)

MVH!

2. JayJay

JayJay Biskop

En service kostar från 7000:- enl Nymans prislista... You do the math. Jag hade i a f kört på en helt ny. Företrädesvis över disk, efter prut. Båda forumsponsorerna Nymans och Eriksons säljer ju Omega så börja där.

wotan gillar detta.
  3. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Lite så jag tänkt Jay, nästan billigare att köpa en ny direkt :)
    Tänkt lägga kring 30k, det får man väl aldrig en ny över disk för oavsett hur duktig man är på att pruta?

Mywatch ville inte ge en krona i rabatt, trist :)

Senast ändrad: 28 mars 2016
  4. JayJay

JayJay Biskop

Sannolikheten för det är onekligen låg. Troligare är att du får stretcha din budget lite. Slutpriset blir ju ungefär samma om du räknar in en service. Då har du istället en helt ny klocka där varenda framtida repa är "din". Just Speedmaster är en sådan modell där jag alltid tänker nyköp framför beg just för att priset för begköp+service hamnar ungefär på vad en ny välprutad kostar. Om enda alternativet är listpris så är det dock en annan femma.

5. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Men att köpa en från Chrono24 (28k) eller Mywatch (32k) är inget att tänka på med andra ord?

6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    En ny o fin speedy är aldrig fel :). Klart det ska gå att hitta något till vettigt pris någonstans.

7. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Allt handlar väl om kontakter som alltid :)

8. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Man får kontakter av att handla, antingen hos sin lokala AD eller hos handlare på nätet:)
    Jag tycker du skall gå på en ny klocka. Då jag får uppfattningen att priset är viktigt(ast) för dig, inget konstigt med det, så jag föreslår att du hittar vad du tycker verkar vara en seriös säljare på chrono och kör på det. Säker på att du kommer bli grymt nöjd.
    Lycka till och håll oss uppdaterade!

JohnZ gillar detta.
  9. JayJay

JayJay Biskop

Jo. Varför skulle det inte vara det? Fortfarande en ny klocka. Dock hade jag hört med AD först. Vem vet, du kanske får ett riktigt bra pris.

10. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Om du kör på 145.022 kan du nog få en för lite drygt 20 i bra skick och dessa är imo roligare än den nyare modellen. Så kolla på dessa är mitt tips. Om du köper från utlandet: 1: köp innanför EU så så du slipper moms. 2: kom ihåg att trusted checkout kostar ett par procent extra och att 3: frakt tillkommer.

11. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Jag (och många andra) har köpt ny speedy via C24 utan problem.
    Välj en handlare som erbjuder "trusted checkout" så kan du handla tryggt.

12. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Tack för era svar!

Mårtenssons ur Brookfield