Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa från Italien.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias Åkeblom, 16 januari 2014.

1. Tobias Åkeblom
    Trådstartare

Tobias Åkeblom Bonde

Från:
    Luleå
    Har en klocka på G från Italien. Säljaren vill skicka med SDA som verkar vara något logistikföretag som drivs i Italienska postens regi. Har någon av er erfarenhet av klockor skickade med dem? Jag har föreslagit DHL eller UPS då det känns säkrare på något sätt.

Paketet skulle så klart vara försäkrat så då kanske det är lugnt trots allt.

2. andheg

andheg Friends of KS

Vad jag vet så ska man hålla sig så långt ifrån Italienska postväsendet som möjligt!

3. JS

JS Friends of KS

Kolla andra alt, tex Ferrari Express, Fedex, DHL...

4. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Aldrig hört med det verkar vara någon form av expresservice. Skulle inte tro att det är några problem. Dock skulle jag föredra DHL, UPS, FEDEX eller TNT som har egna kurirer här. När jag köpte från Italien så körde dom med Ferrari shipment, tror det var TNT som levererade det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

5. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Finns en liknande tråd ganska nyss - sök forumet. Inte sagt för att strypa detta samtalet - utan bara så at du vet. Jag skriver en del om detta på min hemsida också.

Lycka till

andheg gillar detta.
  6. Tobias Åkeblom
    Trådstartare

Tobias Åkeblom Bonde

Från:
    Luleå
    Har också läst konstigheter gällande den italienska posten. Men skickas det försäkrat och med trackingnummer känns det ändå rätt safe. Får se vad han säger. Borde ju inte vara några problem att beställa en pickup med tex Dhl,TNT eller liknande.

7. Tobias Åkeblom
    Trådstartare

Tobias Åkeblom Bonde

Från:
    Luleå
    Ok, har fått svar från säljaren:

I use also TNT in collaboration with my friend, but the cost if 70 € more of SDA.
    For this watch i don't can use paypal, but bank transfer to Account in Montecarlo because the watch is in "sales account"

Att betala 70Euro för att skicka med TNT är ju helt lugnt. Men att föra över pengar till Montecarlo känns lite så där. Säljaren verkar dock legit. Har en fysisk butik i Torinoområdet och verkar vara AD för bl a Glycine.

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Utan att ha någon uppfattning om den aktuelle säljaren så är min generella erfarenhet att det inte är några problem att få saker skickade till sig från Italien. Jag däremot aldrig skicka en klocka till Italien…

9. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Vad heter säljaren?

10. Tobias Åkeblom
    Trådstartare

Tobias Åkeblom Bonde

Från:
    Luleå
  11. Tobias Åkeblom
    Trådstartare