• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa kabinväska?

Lapo Elkann

Cartier
Tips på estetiskt tilltalande kabinväska, tycker Rimowa och Tumi har för saftiga priser. Finns det måntro något annat lämpligt där ute? Helt otänkbart att skaffa en sådan där sladdrig hardcase modell med dragkedja i mitten.
 

Lapo Elkann

Cartier
Väntade mig just detta svar. Håller med dig om att en weknd i läder ser betydligt trevligare ut men den är tyvärr på tok för okomfortabel att resa med nu när man blivit något till åren. Ledsen att säga det men i det här fallet går comfort före stil.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tips på estetiskt tilltalande kabinväska, tycker Rimowa och Tumi har för saftiga priser. Finns det måntro något annat lämpligt där ute? Helt otänkbart att skaffa en sådan där sladdrig hardcase modell med dragkedja i mitten.
Budget? Vad ska du ha i väskan? Kostymer och laptop eller bara lite hopknödda jeans?
Jag sväljer stilstoltheten och reser med en Samsonite kabinväska med mått maximerade för SAS/Lufthansa carry on. Det får plats två kostymer, extra skor, träningstrender och typ det jag behöver för en vecka på tjänsteresa.
Skjortor håller sig vettigt oskrynkliga och laptop, vätskor etc kommer man åt utifrån. TSA-lås givetvis.
Välj en modell i "pro"-segmentet så ser den vettig ut och liknar t ex Tumi i utförande.

Ingen rutinerad resenär flänger runt veckovis i tjänsten med en Mulberry Clipper full av skjortor och kostymer. Ska man passera åtta flygplatser på tre dagar är hjul ett måste om man inte vill svettas ihjäl.
När jag drar på weekend med frun kan jag dock tänka mig att det är ett vettigt alternativ.
 

Lapo Elkann

Cartier
Ska ha dressman kostymer, barba skjortor, hermes slipsar, laptop, räntebärande värdepapper och en uppsättning guldrollar i den. Blev en samsonite, 40Liter, 4hjul, tsa etc. inte det tjusigaste jag skådat men ohhh så trevligt det skall bli att resa i tjänsten from nu. Vansinne o låta gossarna på bandet köra kulstötning med en Rimowa...
 

DrDre

Patek
Har tre väskor, varav en resväska, från Tumi. Väldigt bra kvalitet, massor med små praktiska finesser och hjulen på resväskar rullar otroligt lätt. Priset är rätt högt, men ska man använda den ofta och under många år kan det vara värt det.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ska ha dressman kostymer, barba skjortor, hermes slipsar, laptop, räntebärande värdepapper och en uppsättning guldrollar i den. Blev en samsonite, 40Liter, 4hjul, tsa etc. inte det tjusigaste jag skådat men ohhh så trevligt det skall bli att resa i tjänsten from nu. Vansinne o låta gossarna på bandet köra kulstötning med en Rimowa...
Checkar du in bagaget tokstolle! Bättre att anpassa garderoben till resväska som du kör som handbagage och slippa stå med mobben vid rullbandet.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Budget? Vad ska du ha i väskan? Kostymer och laptop eller bara lite hopknödda jeans?
Jag sväljer stilstoltheten och reser med en Samsonite kabinväska med mått maximerade för SAS/Lufthansa carry on. Det får plats två kostymer, extra skor, träningstrender och typ det jag behöver för en vecka på tjänsteresa.
Skjortor håller sig vettigt oskrynkliga och laptop, vätskor etc kommer man åt utifrån. TSA-lås givetvis.
Välj en modell i "pro"-segmentet så ser den vettig ut och liknar t ex Tumi i utförande.

Ingen rutinerad resenär flänger runt veckovis i tjänsten med en Mulberry Clipper full av skjortor och kostymer. Ska man passera åtta flygplatser på tre dagar är hjul ett måste om man inte vill svettas ihjäl.
När jag drar på weekend med frun kan jag dock tänka mig att det är ett vettigt alternativ.
Och en gedigen portfölj/axelväska som kompis till rullisen.
 

Vincent

Cartier
Ska ha dressman kostymer, barba skjortor, hermes slipsar, laptop, räntebärande värdepapper och en uppsättning guldrollar i den. Blev en samsonite, 40Liter, 4hjul, tsa etc. inte det tjusigaste jag skådat men ohhh så trevligt det skall bli att resa i tjänsten from nu. Vansinne o låta gossarna på bandet köra kulstötning med en Rimowa...
Fast hela grejen med en Rimowa är ju att den ska vara bucklig och härjad, det ska synas att du varit över hela världen ;)
 
Senast ändrad:

Josef B

Bestraffaren
Jag kör med Rimowa Salsa air, lätt som tusan. Och är för tillfället insnöad på Mulberrys weekendväskor. Jag köpte i somras Multitasker Holdall Dazzle Camouflage Canvas. Perfekt storlek att släpa omkring med lite känsligare saker som inte jag har i stora resväskan.

Kass ljussättning får Rimowan att se svart ut, marinblå annars :)
20170106_233317.jpg
 

X-san

Omega
Finns en sådan kabin-väska man sätter sig på med motor och styre och kan åka runt på genom flygplats terminalerna. :D:D
 

Lapo Elkann

Cartier
Checkar du in bagaget tokstolle! Bättre att anpassa garderoben till resväska som du kör som handbagage och slippa stå med mobben vid rullbandet.
Nej det var klumpigt uttryckt av mig, väskan tas givetvis med in i kabinen. Visst är det charmigt med en nött o kantstött aluminiumväska men tycker helt enkelt de känns omotiverat dyra. Globetrotter gör trevliga don men dessa går tyvärr bort då de saknar hjul och jag nuförtiden oftast reser utan bärare.
 

Josef B

Bestraffaren
Vill förtydliga att Rimowan på bilden är en kabinväska. Ser jävligt stor ut, men det är väl vinkeln :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag kör med Rimowa Salsa air, lätt som tusan. Och är för tillfället insnöad på Mulberrys weekendväskor. Jag köpte i somras Multitasker Holdall Dazzle Camouflage Canvas. Perfekt storlek att släpa omkring med lite känsligare saker som inte jag har i stora resväskan.

Kass ljussättning får Rimowan att se svart ut, marinblå annars :)
20170106_233317.jpg

Mycket bra uppsättning!

Och grämer mig att jag inte klippte en sån Mulberry när det gick...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
IMG_2258.JPG
Nej det var klumpigt uttryckt av mig, väskan tas givetvis med in i kabinen. Visst är det charmigt med en nött o kantstött aluminiumväska men tycker helt enkelt de känns omotiverat dyra. Globetrotter gör trevliga don men dessa går tyvärr bort då de saknar hjul och jag nuförtiden oftast reser utan bärare.
Utan bärare?! Hrmmph
 

Rearden

Cartier
Jag kör med Rimowa Salsa air, lätt som tusan. Och är för tillfället insnöad på Mulberrys weekendväskor. Jag köpte i somras Multitasker Holdall Dazzle Camouflage Canvas. Perfekt storlek att släpa omkring med lite känsligare saker som inte jag har i stora resväskan.

Kass ljussättning får Rimowan att se svart ut, marinblå annars :)
20170106_233317.jpg
Den Mulberryn är så sjukt snygg! Bra köp!
 

Smulan

Rolex
Reser ca 100 dagar per år sedan länge och måste så ett slag för Tumi. Har 3 st i olika storlekar och de är fan outslitliga. Visst de kostar ett gäng men ändå klart prisvärda.
 

Lapo Elkann

Cartier
I början av min karriär låg jag på 200+ hotellnätter/år, då reste jag med en keepall och vid ett tilfälle på en inrikesflygning tvingades jag checka in fanskapet, när den kom ut på bandet var det bara slamsor kvar. Numera försöker man minimera lidandet/resandet och att då gå loss på en vagnpark full med Tumi's känns inte motiverat.
 
Topp