• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka från AD över nätet.

phisun

Breitling
Kanske idiotisk fråga men hur fungerar det med certifikat när man t.ex. Köper en Rolex från en svensk ad över nätet, fyller dom i certifikatet med ens namn, datum och allting och sedan bara skickar över?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ens namn står väl aldrig på certet däremot AD namn o datum. Vilken sv Rolex AD är det som säljer över nätet?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Men det är väl skillnad på en webbshop och att göra upp en affär på distans? Vet jag vad jag vill ha och ringer AD som har klockan inne och fixar betalningen, så kan de väl skicka klockan på Posten? Kräver tillverkaren (tex Rolex) att köparen måste fysiskt ha varit innanför affärens dörrar, eller ställer tillverkaren kravet att det inte få ske försäljningen via webbshop?

Jag har varit med om telefon-upplägget både utan att ha besökt butiken och efter att ha besökt butiken (inklusive Rolex-AD i stora staden).
 
Topp