Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka från AD över nätet.

Diskussion i 'Diskussion' startad av phisun, 10 november 2015.

1. phisun
    Trådstartare

phisun Torpare

Kanske idiotisk fråga men hur fungerar det med certifikat när man t.ex. Köper en Rolex från en svensk ad över nätet, fyller dom i certifikatet med ens namn, datum och allting och sedan bara skickar över?

2. Zalath

Zalath Borgare

Rolex tillåter väl inte köp från AD via nätet?

3. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Ens namn står väl aldrig på certet däremot AD namn o datum. Vilken sv Rolex AD är det som säljer över nätet?

4. phisun
    Trådstartare

phisun Torpare

Rolex var tydligen ett dumt exempel, var en generell fråga..

5. nissehult

nissehult Friends of KS

Men det är väl skillnad på en webbshop och att göra upp en affär på distans? Vet jag vad jag vill ha och ringer AD som har klockan inne och fixar betalningen, så kan de väl skicka klockan på Posten? Kräver tillverkaren (tex Rolex) att köparen måste fysiskt ha varit innanför affärens dörrar, eller ställer tillverkaren kravet att det inte få ske försäljningen via webbshop?

Jag har varit med om telefon-upplägget både utan att ha besökt butiken och efter att ha besökt butiken (inklusive Rolex-AD i stora staden).

Mårtenssons ur Brookfield