Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

köpa klocka hos AD eller hos klockkungarna?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hublot, 18 september 2013.

1. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Som sagt. Vad tycker ni?

2. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Vad gäller det för märke/modell? Mest skit hos klockkungarna om jag ska vara ärlig.

Jacob och Asplund gillar detta.
  3. M021

M021 Friends of KS

Beror på modell som sagt, personligen är det enda jag skulle bära från klockkungarna en Casio G-shock ;) annars om jag var du skulle jag först undersöka Certina/tissot,
    Bra instegsmodeller enligt mig,

4. Rolex tid är pengar

Rolex tid är pengar Stadsbo

Där du får en bra deal :)

5. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Ska köpa en seiko sportura snp055p1:hublot:

6. Porsan

Från:
    De sju haven...
    Seiko kan du säkert hitta billigare utanför Sveriges gränser.

7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

AD är alltid AD. Pengar är pengar. Kolla om du kan få ett ok pris hos någon AD. Anledningar till att köpa av AD finns i överflöd. Och detta känns ganska väldiskuterat på forumet.

8. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Har sökt men inte hittat mer än att man får ett år mer garanti hos ad. Kanske har jag sökt på fel saker. Skiljer 1400kr mellan dom men jag väljer ad då dom är väldigt trevliga och tar sig tid när man e där.

slimjim gillar detta.
  9. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Med risk för att låta snobbig. Så tycker jag att 1400 är lugnt att slanta "extra". Då man faktiskt får garantier och en fysisk butik att besöka eller kontakta om något är oklart. Bra beslut!

10. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Nä det är absolut inga pengar för det man får extra. Men när man pluggar så får man hålla igen lite. Får åka och beställa i helgen och bilder kommer upp när den kommer :)

11. aspo

aspo Stadsbo

Tips på någon bra tråd fördelarna samlade? Går i samma funderingar nämligen. Skiljer typ 6000 mellan gråhandlare och listpris hos AD på den jag spanat in..

12. Porsan

Från:
    De sju haven...
    Listpris är en sak, slutligt pris en annan, pruta!!

13. China

China Guest

Ja, det går faktiskt att pruta hos en AD. Fördelarna med ett köp från en Ad jämfört en gråhandlare är uppenbara.

14. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Ja det går att pruta. Kan ju säga att jag jag prutade och la en beställning innan idag, bilder lär komma upp senast slutet på nästa vecka :)

Mårtenssons ur Brookfield