Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka i Dubai?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hublot, 21 januari 2013.

1. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    E det så billigt som folk säger? Ska nämligen dit snart.

2. par

par Friends of KS

Läser man gamla trådar så skriver många det. Var i Qatar förra våren och det var inte billigare även med tanke på att de inte har moms. Tror rolex ser till att priserna är ganska lika över hela världen.

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Vad jag har hört så ska det vara billigt att köpa tex beg guldklockor och svulstiga diamantvarianter, sådant som är billigare.

Erik1 gillar detta.
  4. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Guld känns inte som mig riktigt. Någon som vet nån begagnat sida i Dubai?

Ska även ev över till Bahrain en dag, får kolla där med.

5. leben

leben El Patrón

Vet att en medlem på ett annat svenskt klockforum bor i Dubai och är inte så övertygad om att det är så billigt :). Han kan säkert tipsa om begaffärer.

MariaE gillar detta.
  6. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Var i Dubai i somras och kollade in den här butiken som låg i hotellet vi bodde på.
    http://www.goldentimeco.com/
    Han hade många fina dinkor och det var bara att prova så mycket man ville.
    Priserna var ungefär samma som i Sverige, men han verkade vara villig att förhandla.

7. Belic

Belic Stadsbo

Eftersom tråden kommer högt på Google sökningar i ämnet tänkte jag bidra med input då jag är i Dubai nu.

Mellan 2 Jan - 2 Feb är det Dubai Shopping Festival. Jag är lite sugen på en Omega PO och listpriset är 22 000 AED(39 000sek). Köper man en omega för tex 22 000 AED så får man 11 000 AED på nästa klocka. Hon sa det lite flytande som om att det fanns utrymme för ytterligare rabatter. Detta gäller alltså under shopping festival.

2st PO blir då alltså ca 29 000:-/st. Rätt bra rabatt med andra ord! Det kliar lite i fingrarna trots att plånboken skriker nej.

MariaE, yonsson, wundlander och 2 andra gillar detta.
  8. M021

M021 Friends of KS

Tror du kan komma nära det styckpriset hos rätt handlare i Sverige, såvida du inte har två klockor du verkligen vill ha eller en kund som hugger en så fort du kommer hem till Arlanda, är väl lite det dom är ute efter, "close the deal" med just det erbjudandet. Tänk två gånger,

Lycka till!

9. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag var nere i början på December. Hos Rolex i Dubai Mall fick jag ett pris på ~78' på en 116520, dock hade de den inte i butik utan det var 2 månaders väntetid (ville du däremot ja precis vilken modell som helst, i guld eller platina, med diamanter, smaragder och safirer på så kunde du få den omgående).

Detta var helt oprutat, det är väl förvisso en av de svåraste modellerna att få ner priset på, men det måste väl ändå anses som lite billigare än listpriserna i Sverige?

Sen om folk har bra kontakter hos AD så kanske 78' är närmare Sverigepris.

10. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Min kusin bor i Abu Dhabi sedan många år, är ju i Dubai åtminstone en gång i månaden. Han är iaf lite klockintresserad och han har köpt alla sina klockor, med ett undantag, på nätet. Blivit billigare så.

Han säger att skrönan att det är billigt med begagnade guld-Rolex och liknande är just en skröna.

Men jämför man AD - AD, så kan det säkert vara lite billigare.

Niclas L

11. alfgren

alfgren Biskop

En kollega är där nu och bad mig kolla priserna på några klockor. Jämfört med AD ligger de lägre i Dubai men jämfört med exempelvis Uret.se ligger de klart högre. Gillar man att handla i butik så är det väl vettigt men några fynd verkar inte kunna göras. Vi kollade ingenting begagnat dock.

12. leben

leben El Patrón

Bra info.

Det borde finnas pantbanker och beghandlare. Någon som har stött på ngn?

Målarn gillar detta.
  13. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Runt 'guld-souken' fullkomligt vimlar det av handlare med beggat i fönstren. Mycket diamanter och knas. Typ så här:

Har ingen koll på prisnivå dock. Hade för dåligt med tid bör jag var på plats.

Annars finns det åtminstone en vintage-handlare dom verkar riktigt seriös: http://www.momentum-dubai.com

Har dock inte varit dit.

Målarn och leben gillar detta.
  14. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Den där är SNYGG :) !!!

krämbulle och laketwig gillar detta.
  15. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    Momentum verkar ju ha priser som endast sånna som inte bryr sig om pengar har råd att handla på. Int va de billigt int.

16. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Låt oss säga att den skulle passa bättre på dig än på mig.

Även den här ledde en tanke till din arm när jag såg den:

:)

Men den är ju lite vanligare, och GMT:n är fetare enligt mig!

Målarn gillar detta.
  17. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    En äkta Rainbow eller en custom 116528???
    Gillar den oavsett :D

par gillar detta.
  18. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Bumpar lite här. Åker eventuellt till Dubai framemot hösten. Ser att det främst har nämnts Rolex i denna tråd, men hur ser det ut med typ Longines, Omega eller Certina? Skiljer det sig någonting mot Sverigepriser? :)

19. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Gemensam nämnare i ovanstående inlägg: det är inte så billigt som folk tror.
    Jag hade då köpt klockan från Sverige och hjälp en medborgare att överleva i branschen. Du kan konversera på samma språk, ge&ta och gå direkt hem med klockan utan att oroa dig för ev tull.

Paul60 gillar detta.
  20. par

par Friends of KS

Det jag jämfört var Rolex, Omega och TH. Var inga pengar o vinna på något märke

Galaxxy gillar detta.
  21. DrDre

DrDre Friends of KS

Inte exakt svaret på din fråga, men på Qatars flygplats är priserna bra. Jag mellanlandade där för några månader sedan och blev då erbjuden en Daytona i stål för 12 500 usd.

Galaxxy gillar detta.
  22. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jag åker till Dubai i Maj. Återkommer med en recension om klockpriser, utbud och möjligen en klocka :)

Målarn och Galaxxy gillar detta.
  23. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Grymma priser på momentum de länkades till tidigare!

En SXK Seiko i nyskick för endast 677 USD måste ju vara ett fynd. Capture.PNG

24. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Väcker denna tråd till liv då min brolla åker ner till Dubai nu i veckan.
    Finns det några begagnat-affärer som är värda besöket?
    Ska man ladda för en överföring?
    /j

25. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Åker på onsdag med en plånbok fylld med Dirham :)

Erik1, Jensab och snoozarn gillar detta.
  26. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Dubai mall, himlen för alla klocknördar!

Jensab gillar detta.
  27. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Någon som har koll på prisbilden hos AD i t.ex. Dubai Mall, är det billigare än ad här i Sverige? Ska ner i höst men har lite resmål i sommar så är lite osäker på om man ska vänta tills dess eller slå till innan.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

28. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Är det ingen som läser det som faktiskt står i trådarna?

par och Belic gillar detta.
  29. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    ImageUploadedByTapatalk1425785389.273469.jpg

Lite aktuella priser från DXB!

30. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne
    Jag åkte till Dubai härom året i januari under shoppingmånaden, men kom hem utan ny klocka trots jag avsatt en slant till det. Som tidigare skrivits så fanns det dealer vid köp av 2 ur, men annars inget jag fick puls över.

I Hongkong däremot, var det fullt av hål i väggen med mängder av ur och spännande vintage. Hur oddsen är att bli franken-lurad där vet jag dock inte. I Dubai var det raka motsatsen med strama försäljare i lyxiga märkesbutiker i shoppingcentren och där ringde absolut inga varningsklockor.

Mårtenssons ur Brookfield