Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka i Houston, TX

Diskussion i 'Diskussion' startad av MalmöKlockarn, 17 augusti 2015.

1. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Ska till Houston om ett par veckor och tänkte att jag kanske köper en Rolex OP 39mm Rhodium men ville fråga här om det är värt det samt om några har tips på bra butiker.

Som sagt, är det ens lönt? Alltså är det billigare? (Antar att jag kan skippa tull/moms kostnader i Sverige då jag nog kommer ha på mig den?)

2. par

par Friends of KS

Finns en känd handlare på trf som bor i Houston

3. Xalle

Xalle Friends of KS

Inte för att moral predika, men det är olagligt att inte momsa och skall inte diskuteras anser jag personligen. Detta är ingen pik men bara en anmodan. Sen vad du gör personligen är självklart upp till dig...

Hugii gillar detta.
  4. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Instämmer med @Xalle angående momsning, men var betydligt billigare när jag var där, dock kostade dollarn 6,50:- då...

Handlare finns på westheimer strax väster om gallerian, ett par stycken i gallerian, utomhus gallerian strax söder om universitetet, kan ha funnits någon kring town and city center vid katy också... Bodde i houston ett par månader förut så säg till om du behöver några tips.

5. Linkan

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    +1

6. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Är det inte en Moonwatch man ska handla i Houston? :)

par gillar detta.
  7. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    I Kalifornien måste man betala en "sales tax", en sorts skatt när man köper en klocka hos t.ex HQ Milton. ca 10% av inköpspris.
    Vet inte hur det beskattas i Texas. Men värt att kolla upp det!

8. par

par Friends of KS

Alla stater har lite olika moms. De "Trixar" en hel del med momsen. Skickar du varan från staten den säljs i så säljer du varan utan moms.

9. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Man borde få taxfree på nåt sätt om man ska ta klockan ur landet, men känner du nån där och kan beställa klockan från en annan stat. tex. New York till så blir det ju moms fritt i USA... Svårt att beställa till ett hotell dock oftast, speciellt om det gäller dyrare saker... Men ring hotellet annars , sen tokhandlar du på nätet och har ett rum som väntar med prylar :)

Senast ändrad: 17 augusti 2015
  10. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stämmer bra.. Vet att det förekommer att HQM skickar klockor till NYC, för att kunder ska slippa beskattningen.

11. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Eller handla i delaware som ju inte har någon salestax. Finns ett par stater till. Bra att kolla salestax per stat. Finns även lokala county skatter. Så kolla först o handla sedan. Att få "skattefritt på export" funkar inte så bra i butiker i USA. Däremot vid interstate handel på nätet.

12. MalmöKlockarn
    Trådstartare

MalmöKlockarn Bonde

Från:
    Malmö
    Jag vill ju såklart inte slippa moms på så sätt. Men om jag betalar moms därborta så känns det onödigt att betala 2 ggr? Vet inte hur det fungerar om jag ska vara ärlig hehe.

Får ta en titt på de butiker som rekommenderades, tack så mycket!

P.S Vill verkligen trycka på att jag inte försöker komma undan moms, försöker dock komma undan dubbel beskattning. D.S

Affe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield