• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka i Houston, TX

Ska till Houston om ett par veckor och tänkte att jag kanske köper en Rolex OP 39mm Rhodium men ville fråga här om det är värt det samt om några har tips på bra butiker.

Som sagt, är det ens lönt? Alltså är det billigare? (Antar att jag kan skippa tull/moms kostnader i Sverige då jag nog kommer ha på mig den?)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Inte för att moral predika, men det är olagligt att inte momsa och skall inte diskuteras anser jag personligen. Detta är ingen pik men bara en anmodan. Sen vad du gör personligen är självklart upp till dig...
 

F-L-P

Panerai
Ska till Houston om ett par veckor och tänkte att jag kanske köper en Rolex OP 39mm Rhodium men ville fråga här om det är värt det samt om några har tips på bra butiker.

Som sagt, är det ens lönt? Alltså är det billigare? (Antar att jag kan skippa tull/moms kostnader i Sverige då jag nog kommer ha på mig den?)

Instämmer med @Xalle angående momsning, men var betydligt billigare när jag var där, dock kostade dollarn 6,50:- då...

Handlare finns på westheimer strax väster om gallerian, ett par stycken i gallerian, utomhus gallerian strax söder om universitetet, kan ha funnits någon kring town and city center vid katy också... Bodde i houston ett par månader förut så säg till om du behöver några tips.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
I Kalifornien måste man betala en "sales tax", en sorts skatt när man köper en klocka hos t.ex HQ Milton. ca 10% av inköpspris.
Vet inte hur det beskattas i Texas. Men värt att kolla upp det!
 

par

Patek
2-Faktor
I Kalifornien måste man betala en "sales tax", en sorts skatt när man köper en klocka hos t.ex HQ Milton. ca 10% av inköpspris.
Vet inte hur det beskattas i Texas. Men värt att kolla upp det!
Alla stater har lite olika moms. De "Trixar" en hel del med momsen. Skickar du varan från staten den säljs i så säljer du varan utan moms.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Man borde få taxfree på nåt sätt om man ska ta klockan ur landet, men känner du nån där och kan beställa klockan från en annan stat. tex. New York till så blir det ju moms fritt i USA... Svårt att beställa till ett hotell dock oftast, speciellt om det gäller dyrare saker... Men ring hotellet annars , sen tokhandlar du på nätet och har ett rum som väntar med prylar :)
 
Senast redigerad av en moderator:

JohnDoe

Rolex
Eller handla i delaware som ju inte har någon salestax. Finns ett par stater till. Bra att kolla salestax per stat. Finns även lokala county skatter. Så kolla först o handla sedan. Att få "skattefritt på export" funkar inte så bra i butiker i USA. Däremot vid interstate handel på nätet.
 
Jag vill ju såklart inte slippa moms på så sätt. Men om jag betalar moms därborta så känns det onödigt att betala 2 ggr? Vet inte hur det fungerar om jag ska vara ärlig hehe.

Får ta en titt på de butiker som rekommenderades, tack så mycket!

P.S Vill verkligen trycka på att jag inte försöker komma undan moms, försöker dock komma undan dubbel beskattning. D.S
 
Topp