Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka i Las Vegas!?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Richispice, 2 september 2014.

1. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag ska åka till Las Vegas i slutet av september och har tidigare fått indikationer på att det kan löna sig att köpa klocka i USA.

Finns det någon här som kan rekommendera en reko Rolex AD i Las Vegas eller kanske någon AD för andra märken (PP, IWC el Omega)?

Tack på förhand!

2. POO

POO Präst

Jag tror de flesta ADs är reko.

3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Finns en uppsjö av ställen att handla klockor på i Vegas; en god start är hotell Bellagio. Där kan du finna Omega AD, likväl som Rolex, JLC, Panerai, Patek, Breitling mm. inne i butiken Tesorini (AD)..

yonsson och Richispice gillar detta.
  4. cab

cab Friends of KS

+1 =) Är du osäker kolla upp på Rolexs hemsida att de är AD.

5. Lindstedt

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö

+1

Antingen på Bellagio eller in på Ceasars Forum Shops

6. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, jag uttryckte mig nog fel. Är man AD då är man kanske redan reko, och en AD är kanske just det man ska gå till om man vill sejfa.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det var ju en kille som precis skrev att han blev erbjuden ett kanonpris på en sub på just Bellagio för något år sedan.

Richispice gillar detta.
  8. K-S

K-S Biskop

Pantbanker är alltid värt att kolla i Vegas..... Men se till att de har grejerna i ordning samt kolla gärna lite omdömen.

JoberMan och Richispice gillar detta.
  9. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Roman Times på Ceasars tyckte jag var grymma. Jobbar en tjej där, Carmen tror jag hon hette. Hon var riktigt intresserad och gav mig minst 1h utav hennes tid till att testa allt och prata om modeller. Dom säljer bl.a IWC, JLC, Hublot och Zenit för att nämna några.

Sen har du Venetzia Fine Jewelry på Palazzo Hotel. Dom säljer AP och Tudor. Säkert fler märken.

Sen har du butikerna på Bellagio, Omega och Rolex. Där kunde man nog få bäst pris på Rolex om det är nytt som gäller.

Finns en stor Tourneau butik på Ceasars. Dom har ett stort utbud, både nytt och gammalt. Var en riktigt skön herre som hade hand om begagnatdisken.

I stora shoppingcentret efter Tresure Island finns det en Ben Bridge butik, Tudor, Tag, Breitling och lite annat smått och gott. Trevlig personal!

Finns butiker på alla hotell, men dessa är dom jag alltid besöker när jag varit i LV.

Richispice och henel321 gillar detta.
  10. henel321

henel321 Torpare

Tourneau ska man ju gå till för att ha sett den... Det är enorm... :)

Jag tyckte dock inte priserna var speciellt bra på det jag tittade på hos Roman times, men jag kollade framförallt på några limited edition Zenith och det kanske de hade lite för små volymer på dem och visste att de sålde dem ändå.. (Jag fick klart bättre priser hos AD i Barcelona t.ex.)

Rolex gick att få helt OK priser på både på Ben Bridge och Bellagio däremot.

Richispice gillar detta.
  11. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ben Bridge har slutat med Rolex och fått Tudor istället.

12. henel321

henel321 Torpare

Vad synd, de har som sagt trevlig personal. :(

Om man vill köpa IWC finns det förresten en dedikerad butik för IWC på Palazzo, den har riktigt bra sortiment hemma i lager och helt OK priser.

13. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Pawnstars! ;) www.gspawn.com . Annars är bellagio bra, sen har du alltid AD's.

Richispice och saferide gillar detta.
  14. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Pawnstars är ju ett måste, ska själv till Vegas i höst. Ser att de har Patek där på två ställen.

Hur funkar det med TAX, går den att återfå? Eller hur gör man med den?

15. henel321

henel321 Torpare

När jag var där sist så gick det inte att claima tillbaka sales tax i Vegas tyvärr. (Till skillnad mot Texas t.ex. även om det är lite krångligt..)

Mårtenssons ur Brookfield