Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka i present

Diskussion i 'Diskussion' startad av LillaMy, 30 april 2015.

1. LillaMy
    Trådstartare

LillaMy Torpare

Hej alla på KS,

Jag har tänkt att köpa en klocka till min man i present och har tittat runt lite för att få lite tips och ideér på vad som verkar vara en vettig klocka. Nu vet jag ungefär vad jag är på jakt efter och behöver råd och skulle uppskatta era åsikter, då detta verkar vara the place för att få information och råd om klockor.

Jag letar efter en all-round klocka, som kan funka för de flesta tillfällena. Det är första klockan av bättre kalliber, och priset skall ligga på max 10 tkr (15 tkr är gränsfall om det skulle vara en helt fantastisk klocka) och det skall vara stållänk.

I den prisklassen sneglar jag på Longines klockor, främst L3.700.4.56.6
    http://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o4100-mm-p-65576.html

och L3.660.4.56.6
    http://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o41-mm-p-62797.html

Jag vet själv inte vad skillnaden är mellan dessa klockor, utom uppenbara skillnader i designen. Verkar de prisvärda, eller vad skulle ni rekommendera som en prisvärd klocka i den prisklassen?

Hoppas på många bra tips och goda råd!

Affe gillar detta.
  2. Cristian

Cristian Friends of KS

Hej!
    Fina klockor du har hittat. Antar att det ska vara en mer sportig klocka du letar efter?

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Icaras, Cristian, KenKun och 1 annan gillar detta.
  4. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej

Longines gör fina och prisvärda klockor. Personligen gillar jag den andra du länkat till bättre.

Båda klockorna du länkat är kvartsur. Är det så du vill ha det eller kan du tänka dig automatare också? Är det bara nytt som gäller eller tror du han skulle uppskatta en begagnad klocka?

Välkommen hit

5. nissehult

nissehult Friends of KS

Icaras, Cristian och jabla gillar detta.
  6. Cristian

Cristian Friends of KS

7. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen till KS.

Ett annat mycket prisvärt alternativ till Longines är Sinn. Ett tyskt märke som har en återförsäljare i Sundbyberg, Erikssons Ur. Man kan även köpa direkt på www.sinn.de

Mårtenssons ur Brookfield