Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka i Shanghai?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Holmqvist, 19 april 2014.

1. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Vad tror ni om att köpa klocka i Shanghai?
    Jagar en Tudor pelagos.
    Är det värt att jaga en sådan där? Kan man spara in några kronor på det?

2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Tveksamt.....Kina är inte billigt...när jag var där hittade jag nada.....visserligen några år sedan. De kostar ju inte sådär jättemycket nya och lätt beggade är de ju tom snorbilliga.....

3. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Tycker dom är svåra att hitta begagnade. :(

4. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Kina är sjukt dyrt.
    Jag jobbar/bor i Kina för tillfället, det är ett dyrt land.
    Skippa att köpa där. Kan tillochmed vara billigare att flyg till Hong Kong och köpa där.
    Hong Kong har bara 3% importskatt så det är väldigt billigt där.

5. DrDre

DrDre Friends of KS

Shanghai är roligt att fönstershoppa i. Det finns allt, både klockor och andra lyxprylar, längs huvudgatan men allt är dyrare än i Sverige. Hongkong och flygplatsen i Singapore är däremot bra för shopping.

För 2 år sedan tillbringade jag ett par lite längre perioder i Shanghai. Det som expats som bor där nere brukar gilla är att köpa skräddarsydda kläder (skjortor, kostymer och rockar). Jag brydde mig dock aldrig om att prova eftersom det tenderar att ta rätt mycket tid att åka till skräddaren ett par gånger.

6. Makkanxd

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Tänkte uppdatera tråden lite, har det hänt något på 2 år?
    På jakt efter två longines och har en bekant i Shanghai för tillfället. Är det fortfarande dyrare att handla på stan, flygplatsen där?

7. Depp-Erik

Depp-Erik Stadsbo

Jag var där igår ;)

Jag letade mest efter Sea-Gull klockor, vilket jag tyvärr inte hittade, men kollade lite skyltfönster som hastigast och även om jag inte har stenkoll på priserna i Sverige så kändes det inte spontant som billigt över lag.

8. Makkanxd

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Tråkigt att höra.. Blir väl köp i Sverige iallafall då! Tack för färsk input :)

Mårtenssons ur Brookfield