• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka, men vilken?

Fredig

Cartier
Jag är ute efter ett nytt inköp av klocka. Men ack så svårt det ska vara. Så många val men tyvärr för lite inkomst för att konsumera alla man tittar på.

Nu är jag ute efter hjälp från er på KS!

Vad rekommenderar ni för klockor? Begagnad eller ny? Ge mig era tips och varför! :D

Budgeten ligger runt 15000.

Tack på förhand!
 
Oj, du får nog specificera lite mer vilken typ av klocka du är ute efter.

Utan att veta vad du söker efter så röstar jag på begagnad omega 2531.80/2541.80 beroende på om du vill ha automat.

Annars har Seiko massa roliga dinkor i önskad/lägre prisklass. Bara att nöta google.
 

Fredig

Cartier
Det är just det. Jag har inget specifikt sökmål! Jag är ute efter alla tips jag kan få. Är ett stort fan av Sjö Sandström såklart, så det skulle vara prio ett. Men är öppen för allt! :D
 

mps

Cartier
Köp en beg Sjöö Sandström UTC Orc.
Sen har du pengar över till stt köpa en ny Seiko och lite natos, remmar och en länk.
Så har du en bra start på ett beroende.
 

Fredig

Cartier
Haha kan tillägga att mitt beroende har existerat ett tag nu ;)

Om jag ska vara helt ärlig har UTC Orc aldrig tilltalat mig. Men smaken är som baken!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Sålde min Sjöö sandström royal steel chronograph för 18000 har jag för mig. Kanske kan gå att hitta liite billigare?
image.jpg
Jäkligt fina klockor :)

image.jpg
 

Fredig

Cartier
Hur säkert är det att beställa från uretvintage förresten? Har hört att det brukar vara svårt att kunna betala med faktura etc?
 

M.U

Rolex
SMP eller Oris hade jag sökt mig in på! Bra all-around klockor som med stor säkerhet inte kommer att göra dig besviken!
 

Glusch

Cartier
Jag är stormförtjust i klockor från Nomos och de faller ganska bra in i din prisklass. Till exempel deras Nomos Orion.


I prisklassen < 15 000 hittar du säkert ett antal snygga begagnade Omegor, ifall de är av intresse. Sen hittar du säkert som tidigare nämnt snygga Oris i denna prisklass. Seiko/Grand Seiko är absolut också någonting värt att tänkta på.
 
Topp