Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka, men vilken?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fredig, 13 december 2015.

Taggar:
  1. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Jag är ute efter ett nytt inköp av klocka. Men ack så svårt det ska vara. Så många val men tyvärr för lite inkomst för att konsumera alla man tittar på.

Nu är jag ute efter hjälp från er på KS!

Vad rekommenderar ni för klockor? Begagnad eller ny? Ge mig era tips och varför! :D

Budgeten ligger runt 15000.

Tack på förhand!

2. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Personligen skulle jag köra på Seiko/Grand Seiko i den prisklassen! Finns många roliga modeller.

3. Norra

Norra Borgare

Sprojtans? Oris Aquis Date. Beggad? 2 Orisar.

edit: varför? därför? :D

4. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Oj, du får nog specificera lite mer vilken typ av klocka du är ute efter.

Utan att veta vad du söker efter så röstar jag på begagnad omega 2531.80/2541.80 beroende på om du vill ha automat.

Annars har Seiko massa roliga dinkor i önskad/lägre prisklass. Bara att nöta google.

yonsson gillar detta.
  5. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Det är just det. Jag har inget specifikt sökmål! Jag är ute efter alla tips jag kan få. Är ett stort fan av Sjö Sandström såklart, så det skulle vara prio ett. Men är öppen för allt! :D

6. nissehult

nissehult Friends of KS

7. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    SMP är alltid trevligt. Plus att du får en slant över då :)

8. mps

mps Stadsbo

Köp en beg Sjöö Sandström UTC Orc.
    Sen har du pengar över till stt köpa en ny Seiko och lite natos, remmar och en länk.
    Så har du en bra start på ett beroende.

swedesoc gillar detta.
  9. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Haha kan tillägga att mitt beroende har existerat ett tag nu ;)

Om jag ska vara helt ärlig har UTC Orc aldrig tilltalat mig. Men smaken är som baken!

10. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Sålde min Sjöö sandström royal steel chronograph för 18000 har jag för mig. Kanske kan gå att hitta liite billigare? image.jpg Jäkligt fina klockor :)

image.jpg

vikgul gillar detta.
  11. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
  12. Fredig
    Trådstartare

Fredig Bonde

Hur säkert är det att beställa från uretvintage förresten? Har hört att det brukar vara svårt att kunna betala med faktura etc?

13. M.U

M.U Biskop

SMP eller Oris hade jag sökt mig in på! Bra all-around klockor som med stor säkerhet inte kommer att göra dig besviken!

14. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag är stormförtjust i klockor från Nomos och de faller ganska bra in i din prisklass. Till exempel deras Nomos Orion.

I prisklassen < 15 000 hittar du säkert ett antal snygga begagnade Omegor, ifall de är av intresse. Sen hittar du säkert som tidigare nämnt snygga Oris i denna prisklass. Seiko/Grand Seiko är absolut också någonting värt att tänkta på.

Mårtenssons ur Brookfield