Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka på Chrono24

Diskussion i 'Diskussion' startad av Klockan, 4 oktober 2015.

1. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Hej!
    Jag är inne på att köpa en Corum klocka genom denna hemsida (http://www.chrono24.se/corum/admira...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm)

Det är min första klocka jag köper som kommer kosta över 5000kr :)

Nu är min fråga, hur pass säker kan man vara att denna säljare är den han utger dig för att vara? Kan man på något sätt fastställa att klockan han säljer är the real deal?

Tack på förhand!

Equilibrium gillar detta.
  2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Företaget som @Klockan avser är 'Van Wylick' watches i Holland, någon här som gjort affärer med dem och kan hjälpa honom med lite info ? (Sorry för "trådkapningen" @Klockan ;) )

3. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Tänkte ge dig svaret på ett trevligt sätt - använd sökfunktionen först! Chrono kan både vara säkert och "osäkert", det är egentligen bara en sajt som listar säljare som exempelvis blocket. Sök på säljaren och se om det finns några omdömen om personen ifråga. Det brukar vara en bra start.

4. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Tänkte om "trusted dealer" since 2012 kanske hade någon betydelse:)

5. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Egentligen inte vad jag vet, trusted dealer verkar inte vara jättesvårt att uppnå. Som sagt, googla på namnet, sök på klocksnack och andra forum, time to talk, WUS m.m. och se om du hittar något. Det är nog det enklaste sättet att bilda sig en uppfattning!

6. Oscarfare

Oscarfare Torpare

Säkrast vore vara att köpa här på klocksnack ;)

Mårtenssons ur Brookfield