Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka på Kanarieöarna

Diskussion i 'Diskussion' startad av Emil_G, 9 januari 2014.

1. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Ska på semester till Kanarieöarna till våren, hur är priserna på klockor där?
    Vad ska man tänka på osv?

2. firman

firman Stadsbo

Från:
    Cuba
    Folk flyr ju Kanarieöarna (Inga jobb) så du kan nog kanske göra ett klipp :)

3. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Knacka dörr och erbjud köpa deras klockor :D

firman gillar detta.
  4. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Finfina tips.

5. carlanton

carlanton Biskop

Marknaden för lyxartiklar har exploderat på Kanarieöarna, antagligen på grund av det numera är resmål #1 för halvrika ryssar samt investeringsland #1 för riktigt rika ryssar. De senaste 5 åren har åtminstone två nya klockbutiker öppnat bara på Teneriffa.

Jag har bara erfarenhet av att köpa Rolex på Ideal Joyeros. Det är billigare än i Sverige på grund av den låga momsen (8%), men Ideal är en stor kedja med 15 butiker, så tro inte att du kan promenera in och leka gråhandlare bara för att Spanien råkar vara i kris. Standardrabatt är 5% på stål och 15% på guld eller guld/stål. Egentligen är du skyldig att betala tull och moms när du för in klockan i Sverige, eftersom att Kanarieöarna inte ingår i EU:s VAT-samarbete. Inte för att främja skattefusk och tullbrott, men jag har flugit från Teneriffa ett tiotal gånger de senaste 3 åren (med mellanlandningar i 5 olika länder) och har aldrig sett en enda tulltjänsteman eller passerat en enda tullkontroll.

6. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Köpte en Breitling för 130sek som jag skulle ha som badklocka tänkte jag där i solen för många år sen... Killen jag köpte den av sa att jag var en skum prutare som sa lägsta bud direkt och höll stenhårt på det... han ville ha 1000sek för den...men jag fick den sen för 130sek...

i Övrigt skulle jag aldrig handla nåt som helst i turistbutiker i kanarieholmarna, så mycket fuffens de höll på med där när jag kikade i dessa butiker i Playa Ingles (också ett par år sen). Detta var alltså elektronikbutiker . Möjligen att det finns seriösa butiker i Las Palmas inne i stan eller liknande, vet jag inget om...
    Men "klockbutiker" har jag inte varit i nån därnere.

Och som påpekats kan det ha öppnat nya butiker på senare år...

Lycka till !!

7. JesperO

JesperO Präst

inga handfasta tips direkt, men min vän tyckte han fyndade när han var på Gran Canaria.
    Han köpte en TH Carrera ny och den var betydligt billigare än hemma (både prutat i butik och även i jämfört med uret.se).

8. morrism

morrism Friends of KS

Hur är den "erfarenheten" relevant öht för klockintresserade?

K-S, Boris Balkan, Spencer och 3 andra gillar detta.
  9. Empa

Empa Friends of KS

Det är väl grymt att veta om trådskaparen vill göra en fejkbashing ala' Canaria* :D

*Ett hett tips: TS kan vara den första på KS som slänger en kopia i vulkanen på grannön!

10. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Det var ju för att visa att priset på Breitling är ruskigt lågt därnere... Killen på gatan var serös, fick ingen box, kan det tyda på att den är oäkta menar du?

Tome, Mforce, MBx och 5 andra gillar detta.
  11. morrism

morrism Friends of KS

Höhöhö

12. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Kan bara tipsa om att, du kan börja att besöka Geneve Watches & Jewels ligger i område Playa Meloneras,( Gran Canaria ) dom fetaste butiker ligger där. Allt i klock väg finns inom dom ca.4 butiker.Har aldrig sett någon Vintage affär ,kanske någon som vet ?
    Butikerna i Meloneras har funnits i ett par år...............

80s gillar detta.
  13. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag köpte klocka där i förrgår, för drygt 1,2kkr billigare än i Sverige (klockan kostade ursprungligen ca 5k så det blev ett bra pris). Originalpriset skiljde sig dock inte särskilt mycket, men jag lyckades i nästan alla affärer pruta med drygt 20%. Släng iväg ett PM om du undrar över någonting! :)

14. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Har tittat på deras Blocket,vilka höga priser, helt otroligt.............

15. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Låter som att det går att få till hyggliga priser med lite prut, tack för tipsen.

16. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung

17. Jonatan

Jonatan Torpare

Från:
    Göteborg
    Köpt mycket hos Geneva vid Faro, Meloneras. Det finns gott förhandlingsutrymme. All in all ca 15 ur (2 Pateker, 3 Omegor, Panerai, GP, JLC etc) Patek är hårdast hållet på rabatt men om man handlat en del så ackumulerar man en riktigt fin rabatt. De avslutade precis AP som varumärke och sålde ut dessa för 35% rabatt, riktigt trevliga Royal Oaks som var kvar.
    Saphir (andra riktiga lyxkedjan för klockor) som kör Rolex, Cartier, Hublot, Franck Müller etc är enligt min erfarenhet mer återhållsamma med rabatterna

18. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Om du åker till Las Palmas så har Rolex en AD i San Telmo som också säljer bland annat Tudor och Frank Muller.
    Det är dessutom ett jäkligt mysigt ställe att strosa runt i några timmar. Många små krypin, historia, fina gamla byggnader, kyrkor osv..

Om du åker vidare in till Santa Catalina så har du El Corte Ingles som är ett riktigt stort köpcentrum som säljer Omega, Cartier, Mont Blanc, Tag och mer därtill.
    Ska du shoppa i övrigt så är det nog El corte bästa stället att åka till om man vill slippa allt skräp som finns på gatorna.
    De säljer de flesta stora märkena inom skor och kläder. Har du pengar över så finns casionot nära till hands 2 gator ner.

Have fun!:cigar:

Mårtenssons ur Brookfield