• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka på Kanarieöarna

Hej, köpte en Batman igår på Saphir - Meloneras. Suveränt kunnigt team och trevlig service med bra pris. De fick ner en ny Batman från Las Palmas på 60 min. Grymt skön Rolexupplevelse från start till klocka på armen! Kan varmt rekommenderas!
IMG_0501.PNG
Var det listpris som gällde? :)
 

Rulle

Audemars
Var sugen på att köpa en glycine airman 18 sist jag åkte ner till GC och mailade lite fram och tillbaka med en handlare i las palmas och fick super priser !
Kommer inte exakt ihåg vad affären hette men är enda glycine AD'n på öarna !
Tyvärr kunde han inte gå hem en sån på så kort tid så det blev köp på andra ställen !

Varit inne på saphire på meloneras och fick inte så bra feeling av dom men sen kanske dagsformen på den stela kvinnan inte var den bästa iheller !

Kan hålla med om att runt meloneras på GC är det rätt bra utbud !
 

Omega87

Rolex
Hemkommen från Teneriffa för ungefär en vecka sedan. Besökte Saphire Joyeros nere vid hamnen och prövade min heliga graal 116613:an men även en 116610:a.
Trevligt bemötande men svalt kunnande - kanske bara var språkbarriären. Rekommenderas dock! En hel del Rolex-dinkor men tyvärr ej Tudor som jag främst ville kolla priserna på. Fick "final price"-uppgift på 116610:an och 116613:an.

1.JPG 1_2.JPG DSC_0576.JPG
 
Senast ändrad:

Capeland

Cartier
Pledge Member
Köpt 3 klockor på Kanarieöarna. Joyeria Ideal på Teneriffa/Fanabe och samma kedja på Fuerteventura/Jandia. 2 Stål-Rolex och 1 Tag Heuer. Blev lite besviken att de gav så dålig rabatt på Rolex med tanke på att momsen endast är 8% mot Sveriges 25%. Fick 6-8% på Stålrollarna och 20% på Tag Heuer. (Och då fick jag tjafsa lite med säljarna) De har dock nästan alla Rolex i lager. Ingen väntetid här inte :)
 

MrGreen

Breitling
Kan skarpt rekommendera Geneve Company som finns på Gran Canaria. Har köpt ett flertal klockor där genom åren och det är sjukt bra service. De har cirka 5 butiker på den ön. Priserna är ca 15-25% billigare än i Sverige beroende på modeller. Köpt klockorna av samma kille varje år och han ger bästa service. Trevligt att återkomma år efter år och göra lite affärer med honom. Då vet man samtidigt man kan lita fullt ut på honom. Nästa år lovade han mig en resa till Schweiz och en klockfabrik:)
 

LI0N

Panerai
Besökte Geneve Company igår, riktigt fina klockor men var inte tillräckligt frisk för att kunna kolla ordentligt.. Någon som vet vilka märken de säljer på flygplatsen?
 

LI0N

Panerai
Bumpar tråden lite!
Någon som köpt en tudor från Saphir Joyeros? Hur mycket prutmån finns det på dem?
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Ska till playa del ingles en vända och tänkte höra om rekommendationer på Ads i närheten, tänkte på Breitling och Rolex.
 

Urkel

Omega
Ska till playa del ingles en vända och tänkte höra om rekommendationer på Ads i närheten, tänkte på Breitling och Rolex.
I Meloneras på västra sidan av Maspalomasstranden finns hur många klockbutiker som helst. Minst två som säljer Rolex och minst fyra som säljer Breitling. Om du går från fyren Faro mot hotell Costa Meloneras (det med de två tornen) förbi några cafeń (gå diagonalt över gräsmattan förbi en fontän med man som rider på sjöodjur) så ser du den första butiken som säljer Breitling plus mer. Fortsätt genom butikstråket 50 m så hittar du Rolexbutiken, med uniformerad vakt på plats. Fler Bretlingbutiker hittar du om du fortsätter följa butikerna och restaurangerna till Shoppingcentret Varadero.

Om du går runt Hotell Costa Meloneras till huvudingången, har du ett mindre shoppingstråk mittemot. Där finns också en Rolex och Breitlingbutik.

Jag har inte handlat i någon, men besökte några Breitlingbutiker för trycktest. Ingen kunde göra det, utan behövde fyra dagar för att skicka den till Breitling (som de sa). Så det verkar inte vara lika mycket urmakeri där som försäljning.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
I Meloneras på västra sidan av Maspalomasstranden finns hur många klockbutiker som helst. Minst två som säljer Rolex och minst fyra som säljer Breitling. Om du går från fyren Faro mot hotell Costa Meloneras (det med de två tornen) förbi några cafeń (gå diagonalt över gräsmattan förbi en fontän med man som rider på sjöodjur) så ser du den första butiken som säljer Breitling plus mer. Fortsätt genom butikstråket 50 m så hittar du Rolexbutiken, med uniformerad vakt på plats. Fler Bretlingbutiker hittar du om du fortsätter följa butikerna och restaurangerna till Shoppingcentret Varadero.

Om du går runt Hotell Costa Meloneras till huvudingången, har du ett mindre shoppingstråk mittemot. Där finns också en Rolex och Breitlingbutik.

Jag har inte handlat i någon, men besökte några Breitlingbutiker för trycktest. Ingen kunde göra det, utan behövde fyra dagar för att skicka den till Breitling (som de sa). Så det verkar inte vara lika mycket urmakeri där som försäljning.

Tack så mycket väldigt bra beskrivning. Nu vet jag vad jag har att göra på semestern :)
 

Urkel

Omega
Tack så mycket väldigt bra beskrivning. Nu vet jag vad jag har att göra på semestern :)
Lycka till. Om det kan vara till någon hjälp, bifogar jag en bild på hotellet som omges av butikerna. Mellan hotellparken och cafeérna ligger butiksstråket. I Meloneras finns massor av märkesbutiker för kläder och annat. Ta inte eventuell fru/flickvän med dig, om du inte vill bli ruinerad. ;) Det är en ganska lyxig ort med lite drag av franska rivieran.
DSC_2879.JPG
 

RosaCasio

Cartier
Nyss varit en heldag på mas palomas
och det är klockbutiker överallt. Blev bara fönstertittande för mig men något som slog mig var att det inte var någon kund inne i någon av butikerna (kanske går folk och shoppar klockor på kvällen, vad vet jag?) blev faktiskt överraskad över utbudet av panerai , patek, hublot, rolex m.m så sökte efter tråd här på ks.
 

Rulle

Audemars
Nyss varit en heldag på mas palomas
och det är klockbutiker överallt. Blev bara fönstertittande för mig men något som slog mig var att det inte var någon kund inne i någon av butikerna (kanske går folk och shoppar klockor på kvällen, vad vet jag?) blev faktiskt överraskad över utbudet av panerai , patek, hublot, rolex m.m så sökte efter tråd här på ks.
Maspalomas * (A)

egentligen är det ju meloneras den delen heter om man ska vara petig!
bra utbud av klockor men jag kan tycka att kunskaperna hos säljarna är sådär!
 

Wizzo

Panerai
Lånar denna rackare till tråd också..

En veckas sol i Las Palmas i mars - någon som har något att rekommendera där i klockväg? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bumpar tråden mitt i denna horribla natt, hur är det med utbudet på Lanzarote? Skatterna verkar vara 0% där me tanke på priserna gällande mat/dryck.
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
sapphire ska finnas i arrecife vad jag har förstått iallafall!
ska finnas i stadens typ enda höga hus..

dom har rolex bland annat!
Bumpar denna mitt i denna horribla natt, hur är det med utbudet på Lanzarote? Skatterna verkar vara 0% där me tanke på priserna gällande mat/dryck.
 
Senast ändrad:

halvnorsk

Breitling
Lycka till. Om det kan vara till någon hjälp, bifogar jag en bild på hotellet som omges av butikerna. Mellan hotellparken och cafeérna ligger butiksstråket. I Meloneras finns massor av märkesbutiker för kläder och annat. Ta inte eventuell fru/flickvän med dig, om du inte vill bli ruinerad. ;) Det är en ganska lyxig ort med lite drag av franska rivieran.
DSC_2879.JPG
Tack för tips skall dit i februari
 

El_Piloto

Breitling
Som flertalet medlemmar nämner så är Meloneras stället man vill till för lyxklockor i Gran Canaria. Observera att momssatsen i Kanarieöarna är låga 7% men detta gäller inte för lyxvaror (iaf. Inte enligt tjejen inne på Saphir). Som prisexempel kunde hon tänka sig släppa en Rolex 116613lb för 11.000 euro. Motsvarande klocka i Sverige har ett listpriset på runt 120k SEK har jag för mig.
Letar man efter AP så finns det endast i Teneriffa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska till Teneriffa någorlunda snart. Har googlat fram nån butik som säljer Panerai men tänkte höra om någon har koll på hur utbudet brukar se ut.
 

Uret

Cartier
Som flertalet medlemmar nämner så är Meloneras stället man vill till för lyxklockor i Gran Canaria. Observera att momssatsen i Kanarieöarna är låga 7% men detta gäller inte för lyxvaror (iaf. Inte enligt tjejen inne på Saphir). Som prisexempel kunde hon tänka sig släppa en Rolex 116613lb för 11.000 euro. Motsvarande klocka i Sverige har ett listpriset på runt 120k SEK har jag för mig.
Letar man efter AP så finns det endast i Teneriffa.
Listade väl 125 vid detta tillfället så 15 papp i rabatt ändå.
 

Rille

Rolex
Ska till Teneriffa någorlunda snart. Har googlat fram nån butik som säljer Panerai men tänkte höra om någon har koll på hur utbudet brukar se ut.
Jag var på Ideal Joyeros för 3 veckor sen och de hade ett helt OK utbud av Panerai! Tog tyvärr inga bilder på Panerai skyltfönstret, bara Rolex/Omega/Tudor, sorry :(
Tror inte du blir missnöjd i allafall!

Utan att vara nära ett köp fick jag prisförslag på 20-25% mot listpris på Omega Seamaster och Tudor 58 exempelvis.
 

Bilagor

  • CFA9F048-EC03-4AE2-86E7-AB12C6DDFF8D.jpeg
    CFA9F048-EC03-4AE2-86E7-AB12C6DDFF8D.jpeg
    149.2 KB · Visningar: 54
  • 7255D206-2549-4BDD-8FDF-0611268BAEBF.jpeg
    7255D206-2549-4BDD-8FDF-0611268BAEBF.jpeg
    133.1 KB · Visningar: 49
  • 0CB57D68-67A2-47CA-A001-94338BB1E459.jpeg
    0CB57D68-67A2-47CA-A001-94338BB1E459.jpeg
    325.8 KB · Visningar: 46
  • 60712485-3680-4FFD-8C42-6F0ACC259A42.jpeg
    60712485-3680-4FFD-8C42-6F0ACC259A42.jpeg
    314.2 KB · Visningar: 49
  • FE96F79E-914A-4FEE-B22D-A3999F4BA8FC.jpeg
    FE96F79E-914A-4FEE-B22D-A3999F4BA8FC.jpeg
    294.9 KB · Visningar: 52
Topp