Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klocka till sin fästmö

Diskussion i 'Diskussion' startad av cassiopeia, 31 juli 2016.

1. cassiopeia
    Trådstartare

cassiopeia Torpare

Min fästmö vill nu ha en klocka. Hon säger att hon vill betala 1-2k för den men jag tänker att eftersom hon nu fyller år snart kan jag köpa en till henne och då kan jag även försäkra mig om att det verkligen inte blir en skräpig nyproducerad klocka utan själ.

Det som efterfrågas är en stilren klocka gärna vintage och tänkte först köpa ett herrur i stil med Omega Seamaster De Ville men nu har jag fått upp ögonen för damur. Vill helt enkelt ha tips för er som är bekanta inom damur, kan länka lite saker jag börjat kika på! Tänkte att jag kunde betala mellan 0-5000

http://www.tradera.com/item/190122/262082332/vintage-tissot-manuell-med-tva-klockarmband

En fin tissot som är lite snäll mot plånboken (herrur)

http://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-date-lady--id3046309.htm

Eller varför inte lägga lite extra krut på något fint...

theargonaut gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  3. chimaira

chimaira Bonde

4. slimjim

slimjim Rösten från Bro

cassiopeia gillar detta.
  5. chimaira

chimaira Bonde

Ahh, sorry. Läste slarvigt. :banghead:

6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Damur av vintagemodell är oftast ganska små, typ 19-26mm, vilket många numera tycker är för litet. Äldre herrur är ofta 32-34 mm och är nog "bättre" i storlek. Men den stora frågan är om hon tycker om vintage. Väldigt många kvinnor föredrar nya presenter.

7. durutti

durutti Friends of KS

Vill tipsa om ett familjeägt schweizisk märke vid namn Aerowatch.
    Present till tonårig tjej. Storlek 39mm L-L 47mm H10mm:

cassiopeia gillar detta.
  8. cassiopeia
    Trådstartare

cassiopeia Torpare

Hon gillar den mer stilrena looken och jag tror ändå hon kan uppskatta att klockan haft en historia (hoppas jag i alla fall)

Angående storlek känns det lättare med herrur eftersom det är just det att gamla dam ur är sjukt små.

9. cassiopeia
    Trådstartare

cassiopeia Torpare

Ska kika, ser lovande ut

10. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
Mårtenssons ur Brookfield